اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دولت بی طرفی خود را در انتخابات ثابت کند/ جریان‌ها و کاندیداهایی که برنامه ندارند کلی گویی می‌کنند

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به مسؤولیت دولت به عنوان مجری انتخابات گفت: دولت باید بی‌طرفی خود را در انتخابات ثابت کرده و دولتمردان از بیان مسائلی که شائبه جانبداری از یک کاندیدا را ایجاد می‌کند، خودداری کنند.

دولت بی طرفی خود را در انتخابات ثابت کند/  جریان‌ها و کاندیداهایی که برنامه ندارند کلی گویی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره با دعوت مردم به تقوا، حضور در انتخابات را تکلیف الهی دانست و اظهار داشت: حضور در انتخابات، یک تکلیف الهی برای احقاق حق همگانی و دفاع از جغرافیای دینی و جغرافیایی است. 

وی با تکید بر اینکه حضور حماسی، همراه با بصیرت در انتخابات موجب نا امیدی دشمن است، افزود: مردم ایران توجه دارند که دشمن به تمام عده و عُدّه در برابر اسلام ناب محمدی (ص) صف کشیده و بر همین اساس با غیرت ایرانی، اسلامی خود، دشمنان را ناامید کرده و شکوه و عظمت خود را در برابر دشمنان نشان خواهند داد. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره آتش بس در فلسطین اشغالی راکارنامه پیروزی دیگری برای مقاومت معرفی و خاطر نشان کرد: این پیروزی برآمده از وحدت در نقاط مختلف فلسطین در پرتو سخنرانی وحدت بخش و بصیرت آفرین ولی امر مسلمانان عالم، حضرت امام خامنه‌ای بود. 

وی تصریح کرد: پیام مهم پیروزی مردم مظلوم فلسطین برای اشغالگران که با حمایت ایران اسلامی شکل گرفت، بسیار گویا و روشن بود و رژیم اشغالگر قدس با شکست در برابر جبهه مقاومت به این نتیجه رسید که عرض اندام در برابر ایران مقتدر فقط زوال و نابودی آن رژیم را نزدیک خواهد کرد. 

زاهدی پور با تأکید بر ضرورت عقلی و نقلی انتخاب اصلح و نگرانی دشمنان و معاندان از انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی اذعان داشت: برنامه دشمنان داخلی و خارجی انقلاب در آستانه انتخابات این است که انقلابیگری را مساوی با عدم ارتباط با دنیا و یا حداقل ارتباط در حد ضرورت متهم کنند. 

وی با اشاره به اینکه غربگرایان تلاش دارند ارتباط با دنیا را در ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی، آن هم از نوع ارتباط ذلت بار، منحصر کنند، ادامه داد: ترسوهای غربگرا سعی دارند به نام تعامل با آمریکا و البته برای رسیدن به مناصب و مطامع خود، به دنبال پیاده سازی مدل خاندان‌های زبونی مثل پهلوی و سعودی هستند. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با بیان اینکه در باور غربگرایان پیشرفت و توسعه به معنای حاکمیت لیبرالیزم و فرهنگ غربی است، افزود: به فرمایش علامه مصباح یزدی (ره) الگوی فکری غربگرایان چیزی جز ذلت و خودباختگی نیست.

زاهدی پور یاد آور شد: تنها راه نجات کشور، اصلاح الگوهای معرفتی علوم انسانی و خودباوری دینی و احیا، ترویج و تعمیق سبک زندگی ایرانی، اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده جریان‌ها و دولت‌هایی که برنامه‌ای برای معیشت ندارند، به کلی گویی‌های از قبیل آزادی و توسعه سیاسی و امثال آن می‌پردازند، تاکید کرد: مردم باید با توجه اساسی به شعار سال به کسی رأی دهند که اعتقاد به عدالت در معیشت و دفاع از محرومان دارند.

امام جمعه خرم‌دره، انقلابی بودن را مهمترین معیار اصلح معرفی کرد و گفت: کاندیداهای غیر انقلابی قادر به تأمین دنیا و آخرت مردم نخواهند بود.

وی با اشاره به مسؤولیت دولت به عنوان مجری انتخابات تأکید کرد: دولت باید بی‌طرفی خود را در انتخابات ثابت کرده و دولتمردان از بیان مسائلی که شائبه جانبداری از یک کاندیدا را ایجاد می‌کند، خودداری کنند. 

زاهدی پور یاد آور شد: کاندیداها باید در حوزه‌های مختلف مانند؛ عدالت و معیشت،کنترل جمعیت، مدیریت فضای مجازی، ترویج سبک اسلامی، افزایش ارزش پول ملی، روش‌های اشتغال آفرینی برنامه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای عدم صلاحیت یک کاندیدا، تخریب کاندیداهای دیگر به جای نقد است، افزود:کاندیداها برای تبلیغات خود برنامه ارائه دهند.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات وین گفت: تیم مذاکره باید مواظب باشد که دشمن در صدد است با فرسایشی کردن مذاکرات برجامی، ضمن بهره‌برداری انتخاباتی از مذاکرات وین، از زیر بار لغو تحریم‌ها شانه خالی کند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا در بازگشت به برجام بهره‌برداری از آن در راستای زیر فشار قرار دادن ایران البته بدون دادن هر گونه امتیاز است.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول