اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم درآذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: در سال زراعی جاری طرح جهش تولید گندم دیم در استان آذربایجان‌شرقی در سطح ۱۰۴ هزار هکتار اجرا شده است.

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم درآذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، اکبر فتحی امروز در حاشیه بازدید معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان‌های هشترود و مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران به اجرای طرح جهش تولید در استان و میزان موفقیت آن اشاره کرد و  اظهار داشت: این طرح تنها در ۶ استان اجرا شده که یکی از آنها استان آذربایجان‌شرقی بوده که این طرح در سطح ۱۵۴ هزار هکتار  از اراضی زراعی دیم استان ابلاغ شده است که حدود ۱۰۴ هزار هکتار آن به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وی افزود: کشت جو، نخود، عدس، نباتات علوفه‌ای و در برخی مزارع کشت گلرنگ از دیگر محصولاتی هستند که در این طرح توسعه یافته‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اهداف اجرای این طرح در استان، گفت: تولید و توسعه ارقام جدید بین کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح با بهزراعی و مبارزه با علف‌های هرز و انواع آفات و بیماری‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و اخیراً محلول پاشی npk توسط کارشناسان، شامل اهداف این طرح است.

وی افزود: ترویج و آموزش کشاورزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های صورت گرفته در این طرح است.

فتحی با بیان اینکه، مزارع تحت پوشش این طرح در مقایسه یا مزارع شاهد، شرایط بهتری دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع دیم به بارندگی متناوب نیاز دارد، در صورت بارش یک‌باره دیگر در این منطقه و در این ایام، شاهد برداشت ۲ تن گندم در هکتار خواهیم بود و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۰ درصد افزایش عملکرد در واحد سطح در مقایسه با مزارع شاهد به دست آید.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول