اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

انتخابات و مفهومی به نام مشارکت

انتخابات در کشور ایران همواره به نوبه‌ی خود یک وظیفه‌ی دینی و شرعی هم محسوب می‌شود تا حرکت تداوم یافته‌ی شهیدانِ حق علیه باطل را تمام و کمال به سرانجام برساند.این راه تنها با انتخاب اصلح که پیرو خط امام و رهبری هستند میسر می‌باشد.

انتخابات و مفهومی به نام مشارکت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ،پژمان کیماسی در یادداشتی نوشت: هر جامعه‌ای برای پویایی و شکوفا شدن، نیاز به یک حرکت جمعی دارد.حرکتی که باعث رونق‌یافتگی خرد جمعی و مشارکت توده‌های گوناگون فکری می‌شود.اساس این حرکت اگر بر روال قانونی پیش برود، مصونیت جامعه را از هر لحاظ تضمین می‌نماید.اساسی که بر پایه‌ی اعتماد مبتنی و بر روانِ جامعه تاثیر می‌گذارد. یکی از این پایه‌های دموکراتیک و پذیرفته شده، شاخصی به نام انتخابات است.انتخاباتی که به گفته‌ و فرمایش امام راحل؛ میزان رایش در گرو ملت است و تنها هدفش تعیین انسان‌های اصلح به عنوان نماینده‌ی مردم خواهد بود تا بسترهای کافی و مناسب برای پیشبرد اهداف اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و مقولات دیگر را فراهم نماید.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، موجی از مشارکت مردم به وجود آمد که هدفش مردم سالاری دینی و رفع تبعیض و توجه به مستضعفان جامعه بود. موجی که پایه و ستون انقلاب بر این اهداف متکی و تعریف می‌شود.

انتخابات در اصل کلمه،به خودی خود معنا و مفهومی ندارد اگر مقوله ای به نام مشارکت وجود نداشته باشد،دیگر معنای انتخابات ندارد و از آن‌جایی که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک اصل مهم و اساسی به شمار می‌آید، نزد اذهان عمومی هم مسئله‌ای جا افتاده به شمار می‌رود و در یک فرایند قانونی در مقابل جهانیان همواره به نمایش در می‌آید.انتخابات نماد شکوه یک جامعه در پیشگاه عقل است که با مشارکت خود می‌توان راه روشن عدالت و ترقی را ترسیم نمود.نمادی که هویت ساز و غرور یک ملت در تمام صحنه‌های جهانی‌ است.

با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که جذب حداکثری باعث تنوع دید در جامعه می‌شود، باعث دفع نقشه‌های دشمن و خنثی سازی آن هم می‌شود. پس وظیفه‌ی هر فرد در انتخابات به عنوان یک شهروند یک وظیفه‌ ملی است حتی اگر مخالف یک جریان و شخصیت سیاسی هم باشد؛ زیرا مهم، نشان دادن اصلی‌ست که پشتیبان نظام و ولایت فقیه است تا حافظ جان و آبروی مردم در پیشگاه ولی عصر و شهیدان باشد. انتخابات در کشور ایران همواره به نوبه‌ی خود یک وظیفه‌ی دینی و شرعی هم محسوب می‌شود تا حرکت تداوم یافته‌ی شهیدانِ حق علیه باطل را تمام و کمال به سرانجام برساند.این راه تنها با انتخاب اصلح که پیرو خط امام و رهبری هستند میسر می‌باشد. نیروهایی که وفادار به اصل ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب و امام راحل هستند. از ویژگی کاندیدای اصلح، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، متدین بودن، پیرو امام و رهبری بودن،رجل سیاسی و... است که با شناسایی و فهم درست آینده‌ای روشن برای جامعه به بار می‌آورد.. در این‌جا بصیرت و آگاهی و رهنمون‌های رهبری می‌تواند حضور مردم را به سمت وحدت و یک‌پارچگی بکشاند و می‌توان با مطرح نمودن شاخصه‌های کاندیدای اصلح،مردم را واقف و نقشه‌ی بیگانگان را خنثی نمود. در اصل جریانی که همواره پیرو مکتب اسلام و امامان است،قطعا عاری از تفکرات غرب‌گرایی‌ست و همواره مبتنی بر توانایی تفکر داخلی است.

اصول‌گرایی یکی از مفاهیم تفکری انقلابی است و جریان منشعب و فراگیر در جامعه‌ای‌ست که از فرایند اصول اولیه‌ی انقلاب نشات می‌گیرد و همواره نیروهایی در خدمت نظام و ولایت هستند. در طول برگزاری انتخابات از آغاز انقلاب تا کنون جریان‌های زیادی به قدرت رسیده‌اند و هر یک بنا به تفکراتش برای آینده‌ی سیاسی خود الگو سازی نموده که گاه در این مابین انحرافاتی هم شکل گرفته و گاه خود را منتسب به تفکر غربی دانسته تا تافته‌ای جدا بافته از نیروهای انقلاب باشند.اما در مقابل هم نیروهایی بوده‌اند که وفاداری خود را به اصل نظام در هر شرایطی ثابت نموده و با حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب مبارزات فکری داشته‌اند. از جمله ویژگی این اصول‌گرایی؛مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر ظلم و تن ندادن به دامان غرب است که همان آرمان های امام و رهبری به شمار می‌آیند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول