اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت در اصفهان

دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت این مرکز، توسط وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

افتتاح مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: یکی از نیازهای همیشگی توسعه، همراه کردن پژوهش و کابردی بودن آن برای نیازهای جامعه است که وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اهتمام ویژه دارد. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با همین رویکرد برای راه‌اندازی آزمایشگاه جامع برای قیر، آسفالت و بتن را با سرمایه‌گذاری مشترک تصمیم‌گیری کردیم؛ افتتاح این آزمایشگاه آغاز حرکت است و دستورکارهای گوناگون و پروژه‌ها باید پیوست اجرایی داشته باشد و از امروز پروژه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی از ظرفیت این آزمایشگاه استفاده کنند.

وی بیان داشت: این امر مستلزم کار هیأت علمی و تحصیلات تکمیلی است که پیرو این مساله پژوهش‌های فناوران خود را انجام دهند. 

اسلامی گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مفاخر علمی کشور است که دارای اساتید برجسته و محیط مجهز است؛ بخشی از این دانشگاه که قدمت ۳۰ ساله در تاثیرگذاری فناوری در کشور است و مطمئنم با همراهی ریاست دانشگاه آزمایشگاه جامع برای اهدافی که تعریف شده موثر واقع خواهد شد. 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نکته ای که در اصفهان مهم است دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌هایی است که در دانشگاه صنعتی وجود دارد و در حوزه‌های دریایی و ای‌تی و در بخش عمران هر سه پیشرو بودند. 

وی مطرح کرد: در وزارت راه و شهرسازی سعی کردیم از یک وزارتخانه‌ای که بی میل بوده به پژوهش فناوری و دانشگاه رویکرد و نگرش را تغییر دهیم به دستگاهی تبدیل شویم که میل دارد برای ارتباط با فناوری به روز رسانی فرآیندها مسیر توسعه را سریع تر طی کند.

اسلامی یادآور شد: اگر در حوزه صنعت ریلی هم دانشگاه صنفتی بتواند ایفای نقش کنند دعوت می کنیم دانشگاه و موسسات دستاوردهای خود را ارائه کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت این مرکز، توسط وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

همچنین براساس تفاهم نامه امضا شده میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن ایجاد دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت نیز در این دانشگاه ایجاد شدکه بهره مندی از ظرفیت های فاخر علمی، و توانمندی های محققان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتقاء قابل توجه کیفیت قیر، آسفالت و رویه‌های جاده‌ها و نیز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور طراحی بهینه و افزایش طول عمر راه‌ها از اهداف امضای ایجاد این آزمایشگاه است.

با انتقال تجهیزات آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار آن‌ها در این مجموعه، خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی به داخل و خارج از این دانشگاه و زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور پوشش منطقه جنوب کشور فراهم شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول