اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی بدون اعلامیه تامین ارز از سرگرفته شد

معاون فنی گمرک گفت:‌ براساس ابلاغ ستاد تنظیم بازار پیرو مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رویه ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی به منظور کاهش رسوب این کالاها در مبادی رسمی از سر گرفته شد.

ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی بدون اعلامیه تامین ارز از سرگرفته شد

مهرداد جمال ارونقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش حجم رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات اظهارداشت: طبق آمارها در حال حاضر حدود 6 میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود بوده و یا در لنگرگاه‌ها و پای اسکله منتظر تخلیه هستند.

معاون فنی گمرک با اشاره به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات تصریح کرد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شده تا رسوب کالا کاهش یابد که از جمله آن می‌توان به ادامه رویه ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی اشاره کرد.

وی افزود: این مصوبه باید از سوی کارگروه تنظیم بازار به گمرک ابلاغ می‌شد که خوشبختانه روز گذشته انجام شد. بر این اساس با توجه به افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی با درخواست و اخذ تعهد از صاحب کالا (واردکننده) و نیز مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای کالاهای ذرت، کنجاله، جو و دانه های روغنی (با عرضه در سامانه بازارگاه) و برای کالای روغن و گندم با مجوز شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام نماید. بدیهی است ترخیص قطعی کل کالا منوط به اخذ و ارائه اعلامیه تامین ارز یا کد رهگیری بانکی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است با توجه به زمان تعیین شده و در جریان تخلیه سریع کالاهای اساسی نسبت به تائیدیه مجوز سامانه بازارگاه اقدام کند تا در تشریفات ترخیص کالا هیچگونه معطلی صورت نپذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول