اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی 580 مسئله در 330 محله چهارمحال و بختیاری/ مشکلات در «محله همدل» برطرف می‌شوند

دبیر قرارگاه تحول اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح«مهرواره محله همدلی» یکی از طرح‌های عملیاتی گفتمان امام و ملت می‌باشد که قرار است ظرفیت‌های مردمی را برای حل مشکلات محله شناسایی کند.

شناسایی 580 مسئله در 330 محله چهارمحال و بختیاری/ مشکلات در «محله همدل» برطرف می‌شوند

حجت‌الاسلام رضا اسماعیلی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: گفتمان «امام و امت» از ابتدا در دین ما وجود داشته و خلاصه این گفتمان این است که امام در امور اجتماعی پیش قدم است و مردم پشت سر آن حرکت می‌کنند که سازمان تبلیغات در این راستا طرح «بنیاد هدایت، تعالی شبکه امامت» را پایه‌گذاری کرده است.

دبیر طرح مهرواره محله همدلی در چهارمحال و بختیاری افزود: طرح «مهرواره محله همدلی» یکی از طرح‌های عملیاتی گفتمان امام و امت می‌باشد که قرار است ظرفیت‌های مردمی را برای حل مشکلات محله شناسایی کند.

احصاء 580 مشکل در 330 محله چهارمحال و بختیاری

اسماعیلی با بیان اینکه زمان این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان بود، اظهار کرد: در این مدت در کشور ۴۰ هزار محله و مسئله و در استان نیز ۵۸۰ مسئله و حدود ۳۳۰ محله ثبت و وارد این طرح شده‌اند.

دبیر طرح مهرواره محله همدلی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هدف این کار، شناسایی مسئله‌ها و حل شدن آن‌ها توسط اعضای گروه محله است که به علت استقبال بالا تا ۱۵ خردادماه تمدید شد و ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که در این راستا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اسماعیلی گفت: مسائل اجتماعی، اقتصادی و خانواده در کشور و در استان بیشتر مسائل ثبت شده هستند که اعضای هر محله می‌توانند یک تا ۱۰۰ مسئله را ثبت کنند و بیشتر میزان مشارکت افراد محله و افراد در این سامانه مدنظر است.

ثبت بیشترین مسئله در شهرکرد، بروجن و لردگان

وی با اشاره به اینکه به فعال‌ترین شرکت‌کننده‌ها، برترین‌های استانی و محله‌های بهتر در سطح کشور جوایز نفیس از قبیل وام اشتغال‌زایی تعلق می‌گیرد، افزود: بالاترین مسائل در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان و کمترین مسائل در شهرستان بن ثبت شده است که فعال‌ترین شهرستان‌ها بعد از داوری مشخص می‌شوند.

دبیر طرح مهرواره محله همدلی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این طرح فعلا حالت مسابقه دارد لذا مسائل باید بعد از ۱۵ خردادماه ثبت شوند و اگر زودتر از این تاریخ مسئله‌ها در سامانه ثبت شوند حذف می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اصل کار، حل مسائل توسط مردم است و قرار نیست دستگاه‌ها در این امر دخیل شوند، گفت: تنها برخی از دستگاه‌ها نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما، کانون مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دو نفر فعال فرهنگی به عنوان هیئت داوری استان و به تبع شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از شهرستان‌هایی که زیر 200 هزار جمعیت دارند یک نفر فعال وارد مرحله استانی می‌شود و سپس به مرحله کشوری راه می‌یابد.

دبیر طرح مهرواره محله همدلی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: قطعاً در حل کردن مشکلات توسط مردم شکی نیست و افراد می‌توانند به صورت تعاونی و سرمایه‌گذاری مشکلات را مرتفع کنند چراکه ظرفیت مردمی ظرفیت کمی نیست و کمک دستگاه‌ها تنها در جایی می‌تواند کمک کند که نشر و گسترش نیاز داشته باشد.

اسماعیلی به تفاوت این طرح با دیگر طرح‌های محله‌ای اشاره و بیان کرد: این طرح بازه زمانی مشخصی دارد و قرار است در فاز دوم هسته‌های فعال محله‌ها شناسایی و به کمک امام محله ‌آیند و توسط امام تقویت ‌شوند که در این صورت امام و مسجد محله محور اصلی کارها قرار می‌گیرند و از این گروه‌ها به عنوان گروه مشاور استفاده شود.

حل مشکلات مالی در مهرواره همدلی

 وی ادامه داد: اسم طرح محله محور است و این به معنای محله جغرافیایی نیست بلکه هر شخص و هر مجموعه‌ای که دغدغه‌مند باشد می‌تواند وارد مهرواره شود به طور مثال خانواده‌ای مشکل مالی داشت، یکی از اعضای خانواده با ورود به این طرح صندوق قرض‌الحسنه‌ای راه‌اندازی و مشکل را حل کند و یا هیئتی در شهرستان بن با بازیافت زباله‌ها توانست مشکل مالی خود را حل کند.

 انتهای پیام/ 68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول