اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایان کپرنشینی و آلونک‌نشینی در کشور در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: متعهد شده‌ایم در سال ۱۴۰۰ در فوری‌ترین اقدام مسأله کپرنشینی و آلونک‌نشینی در کشور خاتمه یابد و بزرگترین پروژه در این خصوص در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

پایان کپرنشینی و آلونک‌نشینی در کشور در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری فاز اول پروژه بازآفرینی شهری محله همت‌آباد اصفهان، اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز در اصفهان فاز مقدماتی یک گام ضروری در اصلاح بافت فرسوده و خانه‌دار شدن مردم برداشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهرهای کشور از درون پوسیده شده و جذابیت زندگی را از دست داده و هزینه‌های بسیاری را به وجود آورده است که پیشبرد این برنامه‌ها با مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مسکن در کشور، افزود: متعهد شده‌ایم در سال ۱۴۰۰ در فوری‌ترین اقدام مسأله کپرنشینی و آلونک‌نشینی در کشور خاتمه یابد و بزرگترین پروژه در این خصوص در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

اسلامی با اشاره به اجرای پروژه بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان، تصریح کرد: موانع در این خصوص برداشته شده است و نیاز است طرح‌ها با سرعت بالا دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در پروژه‌های مسکن هزاران مشکل بود تا مسیر هموار شود و گاهی برخی ضوابط مانع مشارکت‌ها و پیشبرد اهداف می‌شد.

وی گفت: جامعه هدف شناسایی در سراسر کشور شناسایی شد و به صورت الکترونیکی برای متقاضی پرونده‌ تشکیل شد. 

اسلامی ادامه داد: در طرح اقدام ملی ساخت و سازها در بافت شهری با بخش‌هایی انجام می‌شود که وقتی به بافت الحاق شد از خدمات شهری برخوردار باشد؛ همچنین کمیته معماری به منظور نظارت بر نقشه‌ها و انجام ساخت و سازها متناسب با معماری ایرانی تشکیل شد‌.

وزیر راه ‌و شهرسازی اظهار کرد: بالغ بر ۱۰ هزار پروژه شامل ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است که از این تعداد ساخت ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده انجام‌می‌شود.

وی تأکید کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰‌ هزار واحد مسکونی که قرار بود ساخته شود، ۷۷۰هزار واحد در دولت‌ نهم و دهم تحویل شد که در دولت بعد نواقص برطرف و همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دیگر آن به مردم تحویل شد و قریب ۲۳۰ هزار مسکن مهر دیگر در دست تکمیل است.

اسلامی در پایان ابراز کرد: سازنده برای هر واحد ۳۰۰ میلیون دریافت و بعد پرداخت اقساط آن به خریدار منتقل می‌شود و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که امیدواریم در زمان‌بندی خود این واحدها تحویل شود.

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز پس از ورود به اصفهان و پیش از شرکت در این مراسم، در گلستان شهدای اصفهان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ح۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول