اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعلیم و تربیت نیروهای کارآمد در مدارس علوم و معارف اسلامی

مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی شهرکرد با بیان اینکه هدف از تاسیس این رشته سیاست‌های تربیتی و تعلیمی و تربیت نیروهای کارآمد برای ورود به دانشگاه‌هاست، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته میزان موفقیت در کنکور سراسری برای دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف قرآنی بالاست.

تعلیم و تربیت نیروهای کارآمد در مدارس علوم و معارف اسلامی

قدرت‌الله بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هدف از تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه است، برای اینکه دانشگاه رویکرد انقلابی و مذهبی داشته باشد باید آموزش‌ها از دبیرستان‌ شکل گیرد.

مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: در ابتدای کار دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه شهید مطهری با رشته‌های علوم انسانی تقویت شدند و پس از آن با نگاه بالاتر و بزرگتر برای تامین نیروهای دانشگاهی، این رشته در آموزش و پرورش تاسیس شد.

بهرامی با اشاره به سابقه 35 ساله این رشته در دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی افزود: تفاوت این رشته با رشته علوم انسانی در نحوه اداره رشته و محتوا و جذب دانش‌آموز است که به آموزش آموزه‌های انقلابی از جمله احکام، اخلاق، مسائل دینی و اعتقادی می‌پردازد.

وی ادامه داد: هدف از تاسیس این رشته سیاست‌های تربیتی و تعلیمی و تربیت نیروهای کارآمد برای ورود به دانشگاه‌هاست و از نظر آموزش این رشته 70 درصد به رشته علوم انسانی شباهت و 30 درصد افزون بر آن دروس دینی و اعتقادی دارد.

بهرامی با بیان اینکه برخی ذهنیت اشتباهی در مورد تحصیل در این مدارس دارند، گفت: برای دانش‌آموزانی که از میان بهترین‌ها انتخاب شده‌اند کادر مجربی در نظر گرفته شده تا از لحاظ امکانات آموزشی مشکلی نباشد و خروجی مدارس مطلوب باشد.

وی در پایان با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید افزود: با بررسی‌های صورت گرفته میزان موفقیت در کنکور سراسری برای دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف قرآنی بالاست و آینده درخشانی برای دانش‌آموزان قابل تصور است.

انتهای پیام/68035

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول