اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

«کتاب شهر» شهرکرد با حضور چهره‌های شاخص افتتاح شد

آیین افتتاح شعبه جدید کتاب شهر شهرکرد با حضور محمدصادق کوشکی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، علی اسماعیلی مدیرعامل شرکت کتاب شهر ایران و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

«کتاب شهر» شهرکرد با حضور چهره‌های شاخص افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز آیین افتتاح شعبه جدید کتاب شهر در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدصادق کوشکی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، علی اسماعیلی مدیرعامل شرکت کتاب شهر ایران و حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام مهدی طاهری گفت: معرفت حصولی، معرفتی است که باعث اصلاح و ارتقای رفتار اجتماعی هر شخص می‌شود که از جمله راه‌های کسب این معرفت کتاب‌خوانی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید کتاب‌خوان‌ها در جامعه تکریم شوند که از جمله پیشنهادات من به مدیر جوان و جدید مجموعه کتاب شهر شهرکرد تکریم کتاب‌خوان‌ها و ایجاد بستری مناسب و آرام برای مطالعه آن‌ها است.

در ادامه علی اسماعیلی گفت: هدف از تشکیل مجموعه کتاب‌شهر به کارگیری نیروهای فعال، دغدغه‌مند و صاحب ایده برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

مدیرعامل شرکت کتاب شهر ایران افزود: مسؤولیت تهران در خصوص شعب استان‌ها به سیاست‌گذاری و نظارت محدود بوده و عمده کار ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بر عهده مدیران این مجموعه در سطح استان‌ها می‌باشد که برای تحقق این کار باید شبکه‌سازی و همکاری با نخبگان فرهنگی در اولویت تمام برنامه‌های مجموعه‌های استانی قرار گیرد.

محمدصادق کوشکی نیز که به عنوان میهمان ویژه به این مراسم دعوت شده بود، گفت: بیشترین تاکید مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر موضوع کتاب‌خوانی بوده است و به قدری این امر اهمیت دارد که ایشان روزانه علاوه بر خواندن بیش از ۵۰۰ صفحه گزارشات کشوری، کتاب‌ خواندن را رها نمی‌کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: زمانی یک ملت دارای قدرت می‌شود که تعداد افراد کتاب‌خوان بیشتری داشته باشد به طوری که وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم ملت‌ها زمانی رشد و توسعه داشتند که وزرا و مردمی اهل کتاب و آگاه در آن زمان بودند.

وی با بیان اینکه باید تمایل مردم به سمت خرید کتاب برود و از فضای مجازی فاصله بگیرند زیرا این فضا فقط اطلاعات سطحی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، گفت: باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که همه افراد موفق جهان حتی سازندگان شبکه‌های اجتماعی اهل خواندن کتاب بوده‌ و هستند.

در پایان نیز سیدمهدی میر احمدی مدیر جدید مجموعه کتاب شهر شهرکرد معرفی شد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول