اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جلوگیری از قتل‌عام جنین با راه‌اندازی مرکز «نفس» در مشهد/ ۹۵ درصد سقط‌ها ارادی است

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد سقط‌ها ارادی و توسط والدین انجام می‌شود، گفت: در راستای جلوگیری از سقط‌های ارادی و کمک به خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی دست به سقط فرزندان می‌زنند، مرکز «نفس» ایجاد شد.

جلوگیری از قتل‌عام جنین با راه‌اندازی مرکز «نفس» در مشهد/ ۹۵ درصد سقط‌ها ارادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر محسن ذاکریان اظهار کرد: مرکز «نفس» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بسیج جامعه پزشکی و دادستانی در راستای جلوگیری از سقط‌های ارادی و کمک به خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به سقط فرزندان خود می‌کنند ایجادشده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در راستای روز ملی جمعیت و صیانت از نهاد خانواده مرکز نفس به‌منظور جلوگیری از سقط‌های ارادی والدین ایجادشده است، ابراز کرد: در اکثر موارد علت سقط‌های ارادی والدین مشکلات معیشتی است که این مرکز سعی دارد با رفع مشکلات معیشتی خانواده در حفظ این فرزندان به خانواده‌ها کمک کند.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد سقط‌ها ارادی  و توسط والدین و ۵ درصد به‌صورت غیرعمدی انجام می‌شود، افزود: در این طرح با همکاری پزشکان متخصص زنان، افرادی که قصد سقط‌جنین دارند شناسایی و به مرکز نفس معرفی می‌شوند تا با حمایت‌های معیشتی، خانواده را در حفظ فرزند خود یاری رسانند.

دکتر ذاکریان ادامه داد: در این مرکز مادران باردار تحت حمایت قرار می‌گیرند و در طی ۹ ماه بارداری بسته هدیه معیشتی دریافت می‌کنند .

وی تأکید کرد: نام‌گذاری مرکز «نفس» ، به معنای «نجات فرزندان سقط» است، تا از این فرزندان بی‌گناه حفاظت و نگهداری شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول