اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همکاری آمران به معروف و سازمان بازرسی برای مبارزه با فساد/ مسأله آب اصفهان نتیجه سوءمدیریت‌هاست

رئیس مجمع رهروان امر به‌ معروف ونهی از منکر استان اصفهان گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با فساد و خدمت به مردم استفاده شود و در این رابطه مجمع آمادگی همکاری را با همه نهادها در خصوص خدمت به مردم دارد.

همکاری آمران به معروف و سازمان بازرسی برای مبارزه با فساد/ مسأله آب اصفهان نتیجه سوءمدیریت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مجمع روهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، جلسه مشترکی بین این مجمع و سازمان بازرسی به منظور بررسی موضوعات و مشکلات استان برگزار شد.

در این جلسه جواد استکی، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: حفظ نظام  اسلامی از واجبات است  و یک معروف بزرگ است و اگر کوتاهی کنیم در این امر باید جوابگوی خدا و شهدا باشیم.

وی در ادامه گفت: امروز مشکلات موجود به خاطر ضعف مدیریت‌ها است که مردم از این ضعف‌ها در تنگناهایی قرار دارند و باید بدانیم همین مردم یکی از حامیان مبارزه با فساد هستند.

استکی به اهمیت مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: امروز در کشور اختاپوس‌هایی جریان پیدا کرده‌اند که تمام تلاششان ضربه زدن به نظام اسلامی و انقلابی شده است که برآمده از بطن مردم است که باید در این مسأله به‌ صورت جدی مبارزه شود.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به بازدارندگی و عملیات روانی در مبارزه با فساد بیان کرد: بازدارندگی و عملیات روانی در خصوص ترک فعل مدیران که منجر به مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده، چه مدیران فعلی و چه مدیرانی که قبلاً کوتاهی کرده‌اند، باید در اولویت کارها قرار بگیرد و باید مدیرانی که در هر زمان در انجام مأموریت‌های و برنامه‌ها کوتاهی کرده و یا ترک فعل انجام داده‌اند هم باید جوابگوی مردم باشند و هم مجازات شوند تا درس عبرتی برای مدیران آینده شود.

وی با اشاره به شعار سال اضافه کرد: تولید و حمایت از تولید و مانع‌زدایی از سر راه تولید داخل، یک مسأله بسیار مهمی است که با توجه به شعار سال حضرت آقا، باید در تحقق این شعار که در دل خود اشتغال‌زایی‌های بسیار زیادی را برای جوانان و مردم فراهم خواهد کرد تلاش کنیم و موانع این امر مهم را با کمک دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی برطرف کنیم که مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان آمادگی همکاری را در این زمینه دارد.

استکی به اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد در همکاری با نهادها و ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: از قبل از انقلاب در جریان مبارزات و همچنین بعد از انقلاب، دفاع مقدس و برنامه‌هایی که صورت گرفته، در مسیر انقلاب و نظام حضور مردم مؤمن و متدین بوده که کارها به نحو بسیار خوبی انجام شده است و باید بدانیم هر جا مردم مؤمن و متدین به صحنه آمدند مشکلات مرتفع شده است و باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با فساد و خدمت به مردم استفاده شود و در این رابطه مجمع آمادگی همکاری را با همه نهادها در خصوص خدمت به مردم دارد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به ضعف مدیریت‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره و افزود: در بسیار از مسائلی که امروز تبدیل به بحران شده، ضعف‌های مدیریتی وجود داشته که تبدیل به یک مسأله سیاسی و امنیتی شده است؛ مثل مسأله آب که باید سازمان بازرسی و دادگستری از جهت مجازات مدیرانی که کوتاهی کردند و هم سر و سامان دادن به این مشکل که کشاورزان زحمت‌کش و دلسوز و تلاشگر در این خصوص زیان‌های بسیار فراوانی دیده‌اند، وود ویژه‌ای داشته باشند و باید تلاشی مضاعف داشته باشیم و نگذاریم این مباحث به مسائل سیاسی و امنیتی سوق پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به مسأله عفاف و حجاب، تصریح کرد: مباحث فرهنگی در نهادها خصوصاً اجرای قانون عفاف و حجاب  را هم باید به‌ صورت جدی پیگیری شود و نگذاشت افراد فرصت‌طلب به مبانی دینی و فرهنگی و شرعی جامعه اسلامی توهین و بی‌احترامی کنند.

تصمیمات غلط و سوءمدیریت‌ها، مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه بوجود آورده است

در ادامه این جلسه سید محمدمهدی طباطبایی، بازرس کل بازرسی منطقه ۶ کشور به همکاری‌های مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر با سامان بازرسی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ظرفیت بسیار بزرگی در جهت خدمت به مردم  است که باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید استفاده بهینه از این ظرفیت‌های موجود صورت پذیرد، خصوصاً در مباحث اشتغال‌زایی با ضعف‌هایی که وجود دارد، امروز این مشکلات در جامعه ظهور و بروز پیدا کرده است.

طباطبایی به مشکل آب و زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: معضل آب و خشکی زاینده‌رود اشتباه‌کاری و سوء مدیریت‌هایی است که از سال‌های قبل صورت گرفته است و دود این  سوءمدیریت‌ها به چشم مردم و کشاورزان تلاشگر و دلسوز می‌رود. جلوگیری از بارگذاری‌های جدید یکی از اولویت‌هاست که علی‌رغم مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف بدون تأمین منابع آبی بارگذاری‌های جدیدی صورت می‌گیرد.

بازرس کل بازرسی منطقه ۶ کشور با اشاره به  صنعت در بیان مشکلات این حوزه، با بیان اینکه در این زمینه نیز تصمیمات و اقدامات اشتباه و بی‌عدالتی‌های زیادی صورت گرفته است، بیان داشت: ورود کالاهای قاچاق، تسهیلات بی‌قید و شرط که باعث بدهی به بانک‌ها و مطالباتی شده که هنوز پرداخت نشده و این کج‌سلیقگی‌ها  و تصمیمات غلط باعث شده این مشکلات عدیده در جامعه به وجود بیاید.

وی به اهمیت ورود در مباحث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در حوزه فرهنگ شرایط خوبی نداریم؛ خصوصاً مسائل اعتقادی که نشأت گرفته از اقتصاد و معیشت مردم است که باید از همه ابزارها و امکانت مادی و معنوی در خصوص اقتصاد و بهتر شدن وضعیت معیشت مردم استفاده کرد و تلاشی به جد داشته باشیم.

طباطبایی در پایان گفت: اقدامات مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر که یک تشکل مردمی بسیار بزرگ، انقلابی و دغدغه‌مند می‌باشد در مسائل مختلف در مبارزه با فساد بسیار چشمگیر بوده که باید دیگر تشکل‌ها هم در این مباحث ورود پیدا کنند و بدانیم که مشکلات موجود به دست خود مردم برطرف خواهد شد.

کشاورزان سازمان بازرسی را مأمن و حمایت‌کننده خود می‌دانند 

در بخش دیگری از این جلسه، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده، جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به همکاری‌های مجمع و سازمان بازرسی اشاره کرد و اظهار داشت: در طول یک سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف با سازمان بازرسی انجام شده که همه این فعالیت‌ها نشأت گرفته از حمایت‌ها و تدابیر رئیس مجمع و بازرس کل استان اصفهان بود که همه در راستای خدمت به مردم بوده است.

صادق‌زاده تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که به درستی سازمان بازرسی و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر به آن ورود داشتند مباحث زاینده‌رود و مطالبه‌گری کشاورزان نسبت به حق آبه خودشان بوده که از اهم همکاری‌ها بوده و با توجه به ارتباطی که کشاورزان در این خصوص دارند سازمان بازرسی را مأمن و حمایت‌کننده خود می‌دانند که باید این حمایت‌ها ادامه پیدا کند تا به حق و حقوق خودشان برسند.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به مباحث فرهنگی و اهمیت آن اشاره و افزود: با توجه به اهمیت مباحث فرهنگی پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای با حضور کارشناسان سازمان بازرسی و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود تا اولویت‌ها احصا و پیگیری شود.

لازم به ذکر است در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بازرسی و مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان تمدید و به امضای رئیس مجمع و بازرس کل استان اصفهان رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول