اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۴۳ واحد تولیدی سمنان در بند بانک/ تأخیر ۲ ساله در تعیین تکلیف واحدها!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: تأخیر دو ساله در تعیین تکلیف واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و تملیکی، زیبنده استان سمنان نیست.

۴۳ واحد تولیدی سمنان در بند بانک/ تأخیر ۲ ساله در تعیین تکلیف واحدها!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تملیکی صنعتی و تولیدی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: بانک‌های عامل استان سمنان بر اساس برنامه و زمان مشخص نسبت به تعیین تکلیف اموال تملیکی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تملیک واحدهای صنعتی، سیاست ضد تولید است و معتقدیم در صورت تملیک ساختمان واحدهای صنعتی، ماشین‌آلات باید به محلی دیگری منتقل شود تا تولید دچار خدشه نشود.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: امروز باید درمانگر دردهای تولید باشیم و مدیران ادارات همواره نسبت به گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید دغدغه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: ۴۳ واحد تملیکی در استان سمنان شناسایی شده است که بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر با کلان‌نگری و با محوریت توسعه بخش صنعت نسبت به واگذاری و تعیین تکلیف این واحدها اقدام کنند.

وی افزود: در صورت تملیک واحدهای صنعتی،‌ از ماشین‌آلات محافظت کرده تا این ابزار کار به صنعتگران دیگری واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: بسیاری از واحدهای تملیکی استان سمنان قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند که باید نسبت بازگرداندن این واحدها به تولید و اشتغال‌آفرینی تسریع شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان توسط بانک‌های دیگر استان‌های کشور تملیک شده که برای تعیین تکلیف این واحدها، نمایندگان این بانک‌ها در صورت ضرورت در جلسات حضور یابند.

۴۳ واحد تولیدی سمنان در بند بانک

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان هم در این نشست گفت: ۴۳ واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان تحت تملک بانک‌های عامل استان سمنان قرار دارد که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های مربوطه برای تعیین و تکلیف این واحدها باید اقدام شود.

او افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، از تعداد ۴۳ واحد صنعتی و تولیدی تملیکی، ۱۶ واحد قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از ۴۳ واحد تملیکی استان سمنان، ۲۷ واحد به دلیل فقدان ماشین‌آلات تولید، امکان بازگشت به چرخه تولید را ندارد و برای واگذاری ساختمان به تولیدکنندگان جدید اقدام شود.

تشنه‌دل ادامه داد: تعدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و تملیکی یک ضعف اساسی است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول