اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

توسعه تفرجگاه «تنگه گزی» جاجرم نیازمند اعتبار

در سال ۹۵ پروژه احداث مجتمع تفریحی «تنگه گزی» جاجرم به شکل مشارکتی بین شهرداری و میراث فرهنگی آغاز و اکنون طبق اولویت‌ها و بررسی‌های انجام‌شده توسعه این تفریحگاه نیازمند اعتبار است.

توسعه تفرجگاه «تنگه گزی» جاجرم نیازمند اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، منطقه تفریحی «تنگه گزی» در ۱۸ کیلومتری جاجرم واقع‌شده و یکی از تفرجگاه‌هایی است که مردم شهر جاجرم برای گذراندن روزهای تعطیل خود از آن استفاده می‌کنند اما توسعه آن نیازمند اعتبار است با توجه به این‌که جاجرم به علت اقلیم کویری، تفرجگاه‌های زیادی ندارد، بیشتر مردم منطقه تنگه گزی را برای ساعات تفریح خود برمی‌گزینند.

این منطقه از امکانات رفاهی محروم و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، حال‌آنکه پروژه‌ای بانام مجتمع تفریحی تنگه گزی جاجرم به‌صورت مشارکتی بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری در چند سال گذشته آغاز  و پیشرفت چندانی نداشته است.

سالانه صدها نفر شهروند جاجرمی یا مسافرین گذری از این محل برای  تفریحگاه خود استفاده می‌کنند و منطقه تفریحی‌گزی یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های شهرستان جاجرم محسوب می‌شود.

کافی نبودن امکانات در تفرجگاه  تنگه گزی

رجبی یکی از شهروندان جاجرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: منطقه تفریحی تنگه گزی یکی از تفرجگاه هایی است که مردم جاجرم برای گذراندن ساعات تفریح و استراحت خود آن را انتخاب می کنند اما این تفرجگاه امکانات رفاهی مورد نظر مانند فروشگاه، غرفه یا رستوران ندارد.

وی گفت: درختان این منطقه تا حدودی خشک شده اند و نیازمند توجه است زیرا شهر جاجرم تفرجگاه دیگری ندارد و تنگه گزی جاجرم تنها دارای سرویس بهداشتی، نمازخانه و چند الاچیق است و این امکانات اولیه برای یک مجتمع کافی نیست.

خاکی بودن مسیر تفرجگاه تنگه گزی

دیگر شهروند جاجرمی هم  معتقد است جاجرمی‌ها تنها از تنگه گزی برای ساعات تفریحی خود استفاده می‌کنند و مسیر ۱ کیلومتر به تنگه هم خاکی است که نیازمند آسفالت است.

رحمانی  ادامه داد:  شهرستان جاجرم با توجه به‌قرار گرفتن  در منطقه کویری  تفرجگاه مناسبی ندارد و تنها تفرجگاهی که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود تنگه گزی است که از قدیم‌الایام مردم جاجرم از این محل برای تفریح خود استفاده می‌کردند اما امکانات لازم رفاهی یک منطقه تفریحی را ندارد.

رحیمیان نیز از شهروندانی که برای گذران اوقات فراغت خود از این تفریحگاه استفاده کرده هم گفت: یک مجتمع تفریحی نیازمند امکانات رفاهی از قبیل مرکز خرید فروش و فروشگاه‌های مربوط آن منطقه و همچنین وجود رستوران‌ها و دیگر امکانات این‌چنینی است که تنگه گزی از این امکانات محروم  و تنها به وجود چند آلاچیق و سرویس بهداشتی اکتفا شده است.

برق رسانی به تنگه به زودی

دراین‌باره محمدمهدی پهلوان، شهردار جاجرم گفت: تنگه گزی در ۱۸ کیلومتری جاجرم واقع‌شده است و محل تفرجگاه قدیم جاجرم بوده و شهروندان همچنان از این محل برای تفریحگاه خود استفاده می‌کنند.

پهلوان افزود: پروژه مجتمع تفریحی تنگه گزی با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی گردشگری در سال ۹۵ آغاز شد.  

وی گفت: طبق اولویت و بررسی‌های صورت گرفته، آنچه نیاز اولیه و مبرم تنگه گزی بود مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه و آلاچیق احداث شد و محوطه با آبیاری قطره‌ای گل‌کاری  و درختان خشک‌شده احیا و فضای سبز نیز دارد.

پهلوان ادامه  داد: در حال حاضر کمبودها حل‌شده و  اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان تأمین و به‌زودی برق‌رسانی انجام خواهد شد، طرح توسعه در نظر گرفته‌شده و فاز به فاز باید نسبت به تخصیص اعتبار پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: مسیر ۱ کیلومتر خاکی نیز مالچ پاشی شده تا در آینده آسفالت شود.

در همین ارتباط رضا محمد پور، مسئول میراث فرهنگی و گردشگری جاجرم نیز گفت: طرح تفرجگاه تنگه گزی بااعتبار ۲۰۰میلیون تومان از محل گردشگری میراث تأمین و پروژه آغاز شد.

با توجه به اینکه شهرستان جاجرم تفرجگاه مناسبی ندارد تنگه گزی از مهم‌ترین تفرجگاه‌هایی است که در شهرستان وجود دارد که در حال حاضر سرویس بهداشتی و نمازخانه احداث‌شده است.

محمد پور  افزود: این پروژه برای تکمیل شدن نیازمند اعتبار است در حال حاضر  اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان برای برق‌رسانی به تنگه تأمین و به‌زودی پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

منطقه تفریحی نیاز هر منطقه و شهری است که تنگه گزی یکی از تفرجگاه‌هایی است که مردم شهر جاجرم برای گذراندن روزهای تعطیل خود از آن استفاده می‌کنند. شهر جاجرم به علت اقلیم کویری  تفرجگاه‌های زیادی ندارد و بیشتر مردم منطقه تنگه گزی را برای  ساعات تفریح خود برمی‌گزینند حال‌آنکه این منطقه از امکانات رفاهی که یک مجتمع تفریحی به خود اختصاص می‌دهد محروم  و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

گزارش: فاطمه معینی

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول