اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استفاده از عناوین جعلی دکتر و مهندس توسط کاندیداها جرم است / ممنوع بودن جلسه‌های خانگی انتخاباتی

رئیس دادگستری اهر گفت: هرگونه استفاده جعلی از عناوین مختلف از جمله استاد، دکتر، مهندس و... جرم بوده و کاندیداهایی که بدون داشتن مدرک رسمی از این موارد برای فریب افکار عمومی استفاده کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

استفاده از  عناوین جعلی دکتر و مهندس  توسط کاندیداها جرم است / ممنوع بودن جلسه‌های خانگی انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیداها، شعب ویژه در دادگستری و دادسرا تشکیل شده و به جرائم خاطیان و متخلفان در این زمینه خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی، استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال و تبلیغات در دوایر دولتی و حاکمیتی له یا علیه هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ممنوع و غیرقانونی بوده و هر مدیر، مسوول و کارمندی که در این خصوص تخلف کند، برخورد جدی خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی، اولویت همه مسوولان به خصوص دستگاه قضایی را در کنار سایر عوامل دست‌اندرکار انتخابات، برگزاری انتخابات سالم در کمال بی‌طرفی و زمینه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اعلام کرد.

نظری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی و همکاری‌های لازم اعضای شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی تمهیدات لازم برای تامین امنیت برای  برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه فراهم شده و مطمئناً مردم همیشه در صحنه و با حضور حماسی خود بار دیگر امید دشمنان را به یأس مبدل خواهند کرد.

وی افزود: متاسفانه از هم اکنون برخی کاندیداها با تشکیل کانال و گروه‌های انتخاباتی در فضای مجازی، تبلیغات پیش از موعد و زودرس انتخاباتی را شروع کرده‌اند و بعضاً با درج مطالب غیرواقعی، کذب، تخریب و شایع.سازی اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند که در این خصوص نیز دستگاه‌های مرتبط و مسوول در صورت ارجاع و ارسال این‌گونه تخلفات به دستگاه قضایی با خاطیان برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری اهر، سلامت مردم را خط قرمز دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: مسوولان و دست‌اندرکاران انتخابات از هم اکنون مقدمات، تمهیدات و پیش‌بینی لازم را برای رعایت تمام و کمال شیوه‌نامه بهداشتی در محل برگزاری انتخابات انجام دهند تا خدای ناکرده در موعد انتخابات خللی در امر سلامت شهروندان پیش نیاید.

وی همچنین ضمن تذکر به کاندیداهای شورای شهر و روستا  افزود: برگزاری هرگونه جلسات و دورهمی‌های زودرس انتخاباتی در اماکن و منازل که خدشه به سلامت مردم وارد کنند و زمینه برای سرایت بیماری کرونا کنند ممنوع بوده و در صورت دریافت هرگونه گزارش مردمی با کاندیداها و برگزارکنندگان این تجمعات با تشکیل پرونده قضایی اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرم دادگستری اهر از تشکیل کمیته فضای مجازی برای رصد فعالیت‌های غیرقانونی کاندیداها خبر داد و متذکر شد: دستگاه های مرتبط هرگونه تخلفات انتخاباتی را در فضای مجازی در نظر دارند و انتظار داریم هواداران کاندیداها با رعایت موازین قانونی از تخریب و انتشار موارد مجرمانه پرهیز کنند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول