اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توسعه ارتباطات انسانی از رویکردهای مهم روابط عمومی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: روابط عمومی با هم‌افزایی و هم‌اندیشی در توسعه ارتباطات انسانی و ایجاد فضایی سالم برای اطلاع‌رسانی وسیع، صحیح و ارتباطات صمیمانه و اثربخش بین مردم و اداره کل نقش مؤثری دارد.

توسعه ارتباطات انسانی از رویکردهای مهم روابط عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی در نشست تقدیر از کارکنان روابط عمومی این اداره کل به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی، با اشاره به نقش،‌ کارکرد و جایگاه روابط عمومی با تأکید بر اینکه نقطه عطف و قدرت حوزه‌های مدیریتی، روابط عمومی است، اظهار کرد: روابط عمومی با هم‌افزایی و هم‌اندیشی در توسعه ارتباطات انسانی و ایجاد فضایی سالم برای اطلاع‌رسانی وسیع، صحیح و ارتباطات صمیمانه و اثربخش بین مردم و اداره کل نقش مؤثری دارد.

وی افزود: روابط عمومی پل ارتباطی است که به‌عنوان واسطه اثرگذار، درون و بیرون یک سازمان را به هم مرتبط می‌سازد و در واقع سعی می‌کند در قالب یک تلاش برنامه‌ریزی شده و هوشمندانه سازمان و مخاطبان را در یک کنش و واکنش متقابل به یک نقطه تعاملی، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن قدردانی از تلاش فعالان حوزه روابط عمومی اداره‌کل و شهرستان‌ها، گفت: بیشتر فعالیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و رصد و پایش فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عاملیت و قابلیت را به‌عنوان دو محور اساسی در گردش چرخ‌های فعالیت روابط عمومی ذکر کرد و گفت: در واقع بدون حضور یکی از این دو محور امکان موفقیت روابط عمومی‌ها وجود ندارد و به نوعی،‌ به جای آنکه روابط عمومی تبدیل به پل ارتباطی مناسب برای تسهیل و تسریع روابط تفاهمی و تعاملی شود به یک معبری که هر لحظه امکان فرو ریختن آن است، تبدیل می‌شود.

راستی، درستی و امانت‌داری سه اصل مهم روابط عمومی

حجت‌الله یحیایی، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت روز ۲۷ اردیبهشت به رابطین روابط عمومی و مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه اظهار کرد: امروزه دنیا، دنیای ارتباطات و تعامل است و کسی در این میان سود و بهره می‌برد که در این امر به خوبی فعالیت‌ها و خدمات نظام جمهوری اسلامی را به بهترین نحو به اطلاع عموم مردم در جامعه برساند.

یحیایی گفت: امروزه دیگر از روابط عمومی به صورت سنتی عبور کرده و به روابط عمومی دیجیتال رسیده‌ایم که این موضوع باعث سرعت بخشیدن و افزایش کیفیت ارسال اخبار و اطلاعات است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این زمینه پیشگام است.

وی تأکید کرد: راستی، درستی و امانت‌داری سه اصل مهم در روابط عمومی است و باید مدنظر تمامی کارکنان فعال در زمینه روابط عمومی قرار گیرد.

ابوالفضل صیادجو، مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز به شاخص‌های ارزیابی رابطان روابط عمومی اشاره کرد و یادآور شد: تهیه، گردآوری و ارسال اخبار به‌ویژه اخبار کیفی از حوزه‌های مربوطه به روابط عمومی، یکی از معیارهای اصلی ارزیابی رابطان بوده است.

وی وظیفه رابطین روابط عمومی را برقراری ارتباط صحیح، روان و منطقی بین صف و ستاد دانست و در ادامه از ضرورت وجود آموزش اصولی رابطان روابط عمومی و آشنایی آنان با مباحث خبر و گزارش‌نویسی سخن گفت.

 مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: برای این منظور در سنوات گذشته دوره آشنایی با خبرنویسی برای رابطان برگزار شد که حضور در این دوره و کسب نمره قبولی شاخص دیگر ارزیابی رابطان برتر بوده است.

 صیادجو از برنامه‌های روابط عمومی برای برگزاری دوره‌های گزارش‌نویسی و مصاحبه برای رابطین روابط عمومی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از رابطین روابط عمومی شهرستان‌ها و پیشکسوتان روابط عمومی اداره کل و مدیران و کارشناسان روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول