اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی وزیر خارجه تاجیکستان با وزرای خارجه روسیه و بلاروس

وزیر امور خارجه تاجیکستان با وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه و بلاروس در شهر دوشنبه دیدار و گفت و گو کرد.

رایزنی وزیر خارجه تاجیکستان با وزرای خارجه روسیه و بلاروس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان قبل از آغاز نشست سران نهادهای دیپلماتیک سازمان پیمان امنیت جمعی با همتایان روس و بلاروس خود دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان ملاقات مهر الدین و لاوروف وضعیت و چشم انداز روابط بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، نظامی و نظامی فنی و سایر حوزه و همچنین تعامل در چارچوب ساختارهای چندجانبه بررسی شد.

علاوه بر این، طرفین در مورد مسائل مهم دستور کار بین المللی با تمرکز بر موضوعات امنیت منطقه‌ای به طور فراگیر تبادل نظر کردند.

طی این مذاکرات سران نهادهای دیپلماتیک دو کشور موضوعات آمادگی سفر رسمی رئیس جمهور روسیه به تاجیکستان که قرار است در نیمه دوم ماه سپتامبر سال جاری برگزار شود، مورد توجه ویژه قرار گرفت.

در پایان این مذاکرات برنامه همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه تاجیکستان و فدراسیون روسیه برای سال 2021 میلادی به امضا رسید.

وزیر امور خارجه تاجیکستان قبل از این همچنین با «ولادیمیر ماکیف» وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و گفت و گو کرد.

در طی وزیر امور خارجه تاجیکستان با «ولادیمیر ماکیف» وزیر امور خارجه بلاروس وضعیت و دورنمای همکاری مشارکت استراتژیک دو کشور بررسی و در مورد موضوعات مهم دستور کار بین المللی و منطقه ای تبادل نظر صورت گرفت.

تعامل دوشنبه و مینسک در زمینه‌های تجاری و اقتصادی مورد توجه ویژه سران نهادهای دیپلماتیک دو کشور قرار گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و بلاروس به پویایی مثبت تبادل تجاری بین دو کشور اشاره کردند و نتایج اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری اقتصادی تاجیکستان و بلاروس را که روزهای 5-7 آوریل در شهر دوشنبه برگزار شد، را بررسی کردند.

با در نظر گرفتن تجلیل بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و بلاروس در سال جاری میلادی وزرای خارجه دو کشور در مورد آماده سازی رویدادهای مختلف به این مناسبت توافق کردند.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و بلاروس در پایان این مذاکرات برنامه مشاوره‌ بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور برای سال 2021-2022 را به امضا رساندند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول