اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پرونده باند جعل و کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومانی در کاشمر بسته شد

فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری متهمان پرونده ۵ نفره جعل و کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر در این شهرستان خبر داد.

پرونده باند جعل و کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومانی در کاشمر بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین احمدی از دستگیری متهمان پرونده ۵ نفره جعل و کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سابقه‌دار با جعل مدارک اقدام به فروش املاک و تنظیم وکالت‌نامه به نام چند خریدار کرده است دستورات ویژه برای بررسی موضوع صادر شد.

فرمانده انتظامی کاشمر تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی کاشمر با تحقیقات خود دریافتند کار مجرمانه متهم ازسال ۱۳۹۵ شروع شده و از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ فراری و تحت تعقیب قرار گرفته است که دارای ۳۱ پرونده تشکیل شده در شهرستان کاشمر و ۱۰ پرونده در استان خراسان رضوی و ۱۹ پرونده در شهرستان‌های همجوار بوده است و تنها در چند پرونده در شهرستان کاشمر متهم به بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری است.

وی بیان کرد: این نوع کلاهبرداری به صورت باندی بوده و اعضای آن متهم هستند با معرفی یک نفر به جای مالک اصلی ملک و جعل مدارک شناسایی اقدام به تنظیم وکالت‌نامه کرده و با همان وکالت‌نامه اقدام به فروش ملک و تنظیم وکالت‌نامه به نام خریداران کرده و به این روش کلاهبرداری جعل و فروش مال غیر مرتکب شده‌اند.

سرهنگ احمدی اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی از حضور متهمان باند در یکی از محله‌های شهر کاشمر مطلع و پس از شناسایی محل اختفاء آنها، با هماهنگی مراجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی این افراد را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی کاشمر گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری از طریق جعل و سندسازی و فروش مال غیر در کاشمر و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی اعتراف کردند.

وی از شهروندان خواست بدون تحقیق و اطمینان از صحت مدارک از طریق استعلام از اداره‌های مربوطه اقدام به معامله و تنظیم قولنامه در معاملات خود نکنند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول