اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای سناتور آمریکایی درباره دیدار با تخت روانچی

سناتور دموکرات کنگره مدعی شد که با نماینده ایران در سازمان ملل در خصوص طیفی از موضوعات هسته‌ای و منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ادعای سناتور آمریکایی درباره دیدار با تخت روانچی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا مدعی شد که روز گذشته (سه‌شنبه) با «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل در خصوص طیفی از موضوعات دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دفتر مورفی در بیانیه‌ای در خصوص محور گفت‌وگوهای این سناتور آمریکایی و تخت روانچی اعلام کرد: «من امروز (سه‌شنبه) مستقیماً در دیدار با نماینده ایران در سازمان ملل مجید تخت روانچی از ایران خواستم تا در مذاکرات هسته‌ای با جدیت و فوریت مشارکت داشته باشد، به حوثی‌ها برای پایان جنگ در یمن فشار آورد و از حماس بخواهد تا آتش‌بس را بپذیرد و به حملات راکتی به اسرائیل پایان دهد و مراد طاهباز را از زندان آزاد کند».

با گذشت ۹ روز از تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، مقام‌های مختلف دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم خواستار حمایت از تل‌آویو شده و برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را قائل شده‌اند.

در یکی از جدیدترین مورد حمایت آمریکایی‌ها از اقدامات رژیم صهیونیستی، «راب ویتمن» عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بدون اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به جای کاهش فشارهای ایران باید از رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی حمایت کند. (جزئیات بیشتر)

ادعای سناتور دموکرات آمریکایی در خصوص دیدار با نماینده ایران در سازمان ملل و درخواست از وی برای جدیت و فوریت بیشتر جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای در حالی است که نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ بعدازظهر فردا (چهارشنبه) ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار می‌شود.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در آستانه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد گفت که هنوز مسائل حل‌نشده در مذاکرات باقی است.

او در این پیام نوشت: «من نگفتم در مذاکرات وین در خصوص برجام، گشایش حاصل شده است. گفتم که از نظر من پیشرفت‌های مهمی حاصل شده است. این صحت دارد، اما مسائل حل‌نشده هنوز باقی مانده‌اند و مذاکره‌کنندگان برای نهایی کردن توافق در خصوص احیای برجام به وقت و تلاش بیشتری نیاز دارند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت کنندگان با توجه به بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و موثر برجام، بحث های خود را ادامه خواهند داد.

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم‌ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم‌هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی رفع کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیراً در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که «چالش‌های بزرگی» در این مذاکرات وجود دارند که بایستی رفع شوند. او گفت: «همان‌طور که شنیده‌اید ارزیابی ما کماکان این است که چالش‌های مهمی هستند که باقی مانده‌اند و شکاف عمیقی بین جایی که ایرانی‌ها هستند و جایی که ما فکر می‌کنیم باید باشند تا به برجام پایبند شوند، وجود دارد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌ها علیه تهران  را احیا کرد.

علی‌رغم آن که مقام‌های جمهوری اسلامی تأکید کرده‌اند که آمریکا باید برای بازگشت مجدد به برجام تمامی تحریم‌های ایران با هر عنوانی را لغو کند واشنگتن تنها برای برداشتن برخی تحریم‌ها ابراز آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول