اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در تامین و انتقال برق فارس

صنعت برق در استان فارس و جنوب کشور در سالی که گذشت با بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، به اجرای طرح‌های زیربنایی و بنیادین پرداخت.

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در تامین و انتقال برق فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس به سرمایه گذاری سال گذشته در حوزه تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور اشاره  و گفت: در سال ۱۳۹۹ در این حوزه بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه شده است، در حالی که در سال ۹۸ این رقم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری ها در حوزه تامین و انتقال برق و انرژی با وجود محدودیتهای موجود، بیانگر تلاش دوچندان کارکنان صدیق و خدمتگزار مردم دراین عرصه است.

غلامرضا نصیری همچنین به برخی از پروژه هایی که سال گذشته در قالب پویش هر هفته الف – ب- ایران در استان فارس و جنوب کشور به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان‌های فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال ، افتتاح  ۲ طرح نیروگاه خورشیدی همچنین کمربند فیبر نوری بین پست‌ها و ایستگاه‌های فوق توزیع برق در استان فارس به دستور رییس جمهوری ، بهره برداری از ۲ دستگاه سامانه ۲۰ کیلوولت برق در شهرستان خفر ، بهره برداری از  ۱۴ طرح‌ تامین و انتقال برق در استان بوشهر و افتتاح  پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی تنها بخشی از طرح هایی است که در سال گذشته افتتاح شد و به سرانجام رسید .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد: در سالی که گذشت، همزمان با هفته دولت هشت طرح تامین و انتقال برق در این استان با سرمایه گذاری هزار و ۴۷ میلیارد ریالی در هفته دولت  به بهره برداری رسید اجرای این طرح ها گام مهمی در تثبیت جایگاه فارس برای تامین و انتقال برق مطمئن و پایدار است.

نصیری گفت: در سالی که جهش تولید نام داشت، اقدامات فنی و نصب بانک خازنی در راستای تامین برق  مطمئن مصرفی مردم جنوب کشور با ضریب اطمینان بالا تحقق یافت، برآیند این اقدامات فنی، اجرای طرح هایی در جهت بهره وری اقتصادی، برق رسانی مستمر و کاهش خاموشی ها، بهبود وضعیت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه و تقویت و پایداری شبکه برق بوده است.

وی ادامه داد: با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، تامین برق در جزیره خارگ واقع در آب‌های خلیج فارس پایدار شد همچنین در سال گذشته پهنه‌های جنوب و غرب استان بوشهر به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی در اولویت اجرای طرح‌های جامع تامین و انتقال برق قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد: با تلاش نیروهای متخصص و مهندسین شرکت برق منطقه ای استان فارس در سال گذشته ترانسفورماتور جایگزین در تاسیسات حادثه دیده ایستگاه ملک مکان شیراز نصب و راه اندازی شد، فرایند نصب و راه اندازی این ترانسفورماتور جدید دست کم ۲ ماه زمان نیاز داشت اما با تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی رکورد ۱۸ روز برای این عملیات به ثبت رسیده است.

نصیری افزود: در این سال متخصصان این شرکت برای طراحی و ساخت سواسازها (سکسیونرها) در ایستگاه‌های برق فشار قوی به توان بالایی دست یافتند و در این زمینه بی نیاز از سرمایه‌گذاری و کمک متخصصان خارجی شده اند  طراحی ساخت و تعویض بیش از ۹۰ بازوی کامل جداکننده ۶۶ کیلوولت در استان‌های فارس و بوشهر در سال گذشته  با موفقیت انجام شد.

این مسؤول در ادامه به مدیریت بار و بهره گیری از راهکارهای جایگزین مانند جابجایی و انتقال بار به ایستگاه‌های مجاور مانع اجرای برنامه خاموشی برق در شیراز اشاره کرد و با بیان اینکه بعد از وقوع حادثه آتش سوزی در ایستگاه ملک مکان شیراز موارد قابل اعتنایی از خاموشی در شیراز اعمال نشد گفت: با ورود متخصصان و کارشناسان و اجرای برنامه مدیریت بار و همچنین بهره گیری از راهکارهای جایگزین در تامین و انتقال برق ، باعث شد تا برنامه خاموشی ناشی از صدمات این آتش سوزی در شیراز اعمال نگردد و برق مطمئن و پایدار تا کنون برای شهروندان تامین و توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه استان فارس و جنوب کشور به رغم تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا توانست جهش قابل توجهی در زمینه اجرای طرح های تامین و انتقال برق و انرژی ایجاد کند، افزود: احداث شبکه های  فوق توزیع در استان فارس و جنوب کشور با افزایش سه برابری شاخصی کم نظیر در زمینه در مدار قرار گرفتن طرح های زیرساختی است که در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به نتیجه رسیده است.

نصیری به تامین و تحقق بودجه جاری شرکت برق منطقه ای استان فارس هم اشاره کرد و گفت: تلاش برای تامین رفاه و آسایش حداکثری کارکنان و تحقق بودجه جاری از جمله مواردی است که با مدیریت منابع انسانی دنبال شده و نتایج مطلوبی داشته است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس، سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را که به فرموده مقام معظم رهبری سال تداوم تلاش در حوزه تولید است را نیز فرصتی برای شکوفایی استعدادها ، قابلیت ها و ظرفیت های توسعه در حوزه برق و انرژی دانست که با درایت، تعامل و هم اندیشی متخصصان این شرکت و مهندسان خدمتگزار شاهد رشد و شکوفایی این استعدادها در این سال خواهیم بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول