اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امسال آب در اصفهان جیره‌بندی نمی‌شود/ الگوی مصرف آب باید تغییرکند

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: امسال با وجود کمبود 4.3 مترمکعب برثانیه آب شرب در زمان اوج مصرف، هیچگونه جیره‌بندی آب در استان اصفهان نداریم.

امسال آب در اصفهان جیره‌بندی نمی‌شود/ الگوی مصرف آب باید تغییرکند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، هاشم امینی در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در نیمه اول سال به دلیل کمبود منابع آبی، احتمال دارد مردم با کاهش فشار آب مواجه شوند اما بدون تردید جیره‌بندی آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان این که امسال هم مانند سال های گذشته آب شرب پایدار برای مشترکان تأمین می‌شود، افزود: در دهه اخیر با وجود وقوع خشکسالی‌های مستمر، آب شرب مردم در سطح استان به صورت پایدار تأمین شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم آب شرب مردم در فصل تابستان تأمین شود.  

 وی به برخی از راهکارهای تأمین پایدار آب شرب پرداخت و گفت: آبفای استان اصفهان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مانند سامانه‌های تله متری و تله کنترل و پایش مداوم شبکه توزیع، سعی در توزیع عادلانه آب شرب بین مردم دارد.

 امینی یکی از راه‌های افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای صرفه‌جویی بین مردم را فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب برشمرد و بیان کرد: در این زمینه رسانه‌ها باید مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی‌رویه آب با آن مواجهه می‌شوند، آگاه کنند تا با جلب مشارکت مردم بتوان این معضل را تا حدودی بر طرف کرد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به تأکید اسلام بر اهمیت آب و قداست آب در آیین‌های ایرانی، بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و بازگشت به ارزش‌های دینی برای حفظ و حراست از منابع آبی تاکید و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات ناشی از کمبود آب، باید مردم را در خصوص تغییر شیوه مصرف متقاعد سازیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول