اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تسهیلات ارزان قیمت 6 درصدی برای قالیبافان روستایی و عشایر با استراحت 2 ساله

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از اعطای تسهیلات ارزان قیمت 6 و 8 درصدی برای فعالان و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت : در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت 2 ساله تخصیص داده شده است.

تسهیلات ارزان قیمت 6 درصدی برای قالیبافان روستایی و عشایر با استراحت 2 ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‌زاده امروز در نشست مشترک با مدیران اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های فرش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در ماه‌های اخیر در بحث فرش انجام شده است، اظهار داشت: عناوینی همچون پایتخت فرش دستباف جهان و یا پایتخت تابلو فرش، وظیفه سنگینی را بر عهده مسوولان ملی و استانی همچنین فعالان این بخش قرار می‌دهد و این امر نیاز به توجه بیش از پیش را می‌طلبد.

وی با تشریح بخشی از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال‌جاری از صنایع مهم و دارای مزیت استان اعم از فولاد، شیرینی و شکلات، صنایع ساختمانی، سرامیک و شیشه و فرش به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در بحث تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش یاد کرد.

امین‌زاده تأکید کرد: با حمایت‌های مرکز ملی فرش ایران در آینده نه چندان دور شاهد رشد خوبی در تمامی بخش‌های مرتبط با فرش استان خواهیم بود.

وی، بر ضرورت و اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهانی تاکید کرد و ادامه داد: تائید اصالت و صدور شناسنامه فرش در استان آذربایجان‌شرقی انجام خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان صمت استان از اعطای تسهیلات ارزان قیمت 6 و 8 درصدی برای فعالان و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت: در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت 2 ساله تخصیص داده شده است همچنین برای تأمین مواد اولیه و توسعه واحدها،کارخانجات، کارگاه‌ها و مجتمع‌های فرشبافی نیز مشمول دریافت تسهیلات می‌باشند.

وی، سرمایه‌گذاری در تولید نخ، رنگرزی و نوسازی تجهیزات از محل تسهیلات را اقدامی مهم برشمرد و تصریح کرد: اطلاعات حوزه فرش باید به صورت علمی و دانش‌محور به‌روزرسانی شود.

امین‌زاده بر پیگیری موضوع بیمه قالیبافان از طریق سایر نهادهای مربوطه به‌ویژه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: با همکاری تمام مسوولان و تعامل اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و همراهی مرکز ملی فرش ایران این امر تا حل کامل مسأله با جدیت دنبال خواهد شد.

وی، تعریف چرخه فرش از تأمین مواد اولیه تا حضور در بازارهای جهانی و تهیه برنامه زمان‌بندی شده برای کلیه شاخص.ها را الزامی دانست و گفت: حضور در رسانه ملی و استانی با تهیه برنامه‌های کارشناسی در حوزه فرش و شرکت در نمایشگاه‌ها و بازارهای مجازی نیز بستر مناسبی برای توسعه صادرات و رونق تولید فراهم می‌کند.

در این نشست مشترک مدیران اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های فرش استان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل خود در زمینه مالیات، بیمه، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات ، صادرات پرداخته و بر حمایت از هنر – صنعت اصیل فرش دستباف و حمایت از کارگاه‌های خانگی متمرکز تأکید کردند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول