اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وحدت ملی موجب عقب‌نشینی دشمن است

روحانیون و ائمه جمعه اهل تسنن خراسان شمالی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را پیام اقتدار ایران اسلامی در مقابل مستکبرین دانستند.

وحدت ملی موجب عقب‌نشینی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس ازبجنورد، جامعه علمای اهل تسنن خراسان شمالی، مشارکت حداکثری و حضور فعال در انتخابات را موجب عقب‌نشینی دشمن دانسته و تاکید کردند، مردم همیشه در صحنه ایران به ویژه جامعه اهل سنت، این بار نیز همچون دوره‌های گذشته بدون توجه به قومیت‌ها و اختلافات جزئی، در انتخابات و پای صندوق‌های رأی حضوری فعال داشته و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و جیره خوارانش را نقش بر آب خواهند کرد.

محمد آخوند پروانه، امام جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مردم در انتخابات نباید به دنبال قومیت و قوم‌گرایی بروند زیرا وحدت ملی مردم باعث عقب‌نشینی دشمن خواهد شد و دشمنان از این ترس دارند که مردم ایران در انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند که در این بین مردم باید از ظرفیت های موجود در جهت پاسخ به آنان و تجلی وحدت استفاده کنند. 

وی گفت: درست است مشکلات اقتصادی زیادی را به خاطر تحریم های ظالمانه استکبارجهانی و دیگر مزدورانش در این سال شاهد بودیم و سختی های معیشیتی در زندگی خود داشتیم، ولی نباید فراموش کنیم که مشکلات اقتصادی نباید ما را از دین و ایمانمان دلسرد کند و سعادت اخروی بهتر از سعادت دنیوی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: ما برای این انقلاب خون بهای زیادی پرداخت نموده ایم، با این وجود حرمت خون پاک شهدا، امام شهدا و دستورات اسلامی و پیامبرمان چه می شود؟ اگر این کشور به دست شیاطین و نا اهلش بیفتد، دیگر چیزی از اسلام و مسلمانی در جهان باقی نمی ماند، پس بیاییم به ندای کبیر رهبر عزیزمان لبیک بگوییم و با شرکت در انتخابات از آرمان های امام و اسلام دفاع و صیانت کنیم. 

امام جمعه حصارچه افزود: نباید فراموش کنیم که مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیام اقتدار ایران اسلامی در برابر مستکبران فتنه جویی است که سرتاسر منطقه را به جنگ و آشوب کشیده و سالها است آرزوی نا امن کردن سرزمین ما را در دل دارند.

وی خاطرنشان کرد: فلذا همه ما در این برهه از زمان باید با مشارکت بالا در انتخابات به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب لبیک گفته و با تمام قوا زمینه مشارکت سایرین را نیز فراهم کنیم.

رحیم آخوند صمدی، امام جمعه یکه سعود راز و جرگلان  نیز در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: ملت ولایتمدار ایران با پیروی از فرامین رهبری، بیانات ایشان را لازم‌الاجرا می دانند و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با اتحاد شرکت خواهند نمود. دشمنان اسلام و انقلاب این بار هم همچون گذشته روسیاه می‌شوند.

وی گفت: مردم همیشه در صحنه ایران به ویژه جامعه اهل سنت، این بار هم همچون دوره‌های گذشته بدون توجه به قومیت‌ها و اختلافات جزئی در انتخابات و پای صندوق‌های رأی حضوری فعال خواند داشت و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و جیره خوارانش را نقش بر آب خواهند کرد.

صمدی ادامه داد: اهل سنت خراسان شمالی نیز همواره در خدمت نظام و آرمان های والای دینی و اسلامی انقلاب است و این مسأله در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می شود.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی اصلح‌ترین کاندیدا کسی است که به حفظ اقتدار و عظمت همیشگی ایران توجه ویژه داشته باشد. شاخص مهم و اول فرد اصلح این است که طریقه راه خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت را اولویت اولش قرار دهد و خدمت به مردم را رویه اصلی و کاری خود قرار داده و حمایت از ضعفا و مستضعفین را محور امور دولتش قرار دهد.

محمدآخوند خادمی، امام جمعه روستای کهنه جلگه مانه و سملقان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اهل سنت ایران بویژه اهل سنت استان خراسان شمالی شرکت در انتخابات را بر خود فرض دانسته و با حضور گسترده وحدت شیعه و سنی را بار دیگر عینیت خواهند بخشید.

وی تاکید کرد: انتخابات یک فرصت و شرکت در آن یک وظیفه دینی و شرعی است و اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم حق اعتراض نسبت به کمبودها و مشکلات و دغدغه‌ها را از دست می‌دهیم، بنابراین برای پویایی جامعه می‌بایست در انتخابات شرکت کرده و کاندید اصلح و با بصیرت را با درک بالا و اخلاق‌مدار را برای قوه مجریه برگزینیم.

این عالم اهل تسنن عنوان کرد: ما باید قدر امنیتی که داریم را بدانیم و این امنیت جز در سایه همدلی و پشتیبانی از نظام و دولت تحقق پیدا نمی کند و پشتیبانی ما هم شرکت در انتخابات است.

خادمی، توجه به اینکه همه دشمنان اسلام اعم از آمریکا، انگلیس، اسرائیل و به همراه آنان حکام خودفروخته منطقه نیز بر علیه ایران بوده و در حال تبلیغ ضدنظام اسلامی با هدف دلسرد نمودن مردم از حضور در انتخابات هستند، حضور در انتخابات کنونی الزامی و واجب شرعی و دینی است.

این عالم تسنن، خاطرنشان کرد: هر چه مردم در این انتخابات حضور پررنگ‌تری داشته باشند، عزت و اقتدار کشور بالا‌تر می‌رود و در حال حاضر دشمن تبلیغات زیادی بر علیه نظام دارد و اینگونه تبلیغ می‌کنند که مردم از نظام و انقلاب اسلامی برگشته‌اند.

وی در پایان گفت: حضور تاریخی و پرشکوه مردم به ویژه برادران و خواهران اهل سنت باعث تقویت دین و گسترش وحدت اسلامی به خصوص اتحاد ملت ایران در مقابله با زیاده خواهی های آمریکای خبیث و اسرائیل خونخوار خواهد گردید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول