اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 31 میلیاردی اعتبار زیباسازی شهری در شهرکرد/ 20 پروژه در سال جاری اجرا می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در سال جاری حدود ۲۰ پروژه شهری تعریف شده که سبب ارتقای ردیف اعتباری سازمان از ۱۶ میلیارد تومان سال گذشته به ۴۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ شده است.

افزایش 31 میلیاردی اعتبار زیباسازی شهری در شهرکرد/ 20 پروژه در سال جاری اجرا می‌شود

سید رضا هاشمی، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با همراهی شورای شهر و شهردار در سال جاری حدود ۲۰ پروژه شهری تعریف شده که سبب ارتقای ردیف اعتباری سازمان از ۱۶ میلیارد تومان سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: با توجه به حسن اعتماد شورای شهر و شهردار در خصوص اجرای این پروژه‌ها ردیف اعتباری نیز در مورد توسعه و نگهداری فضای سبز سه برابر افزایش پیدا کرد.

تخصیص ۱۱ و نیم میلیارد تومان ردیف بودجه به انتقال پساب

هاشمی اظهار داشت: انتقال پساب یکی از مهمترین دغدغه‌های شهری است که با توجه به ردیف بودجه ۱۱ و نیم میلیاردی و حمایت شورای شهر و شهردار برای اجرای این پروژه در صورت پیشرفت تعاملات و هماهنگی‌ها با شرکت آب و فاضلاب انتقال پساب رخ می‌دهد و معضل توسعه کمربند و حاشیه سبز برای همیشه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگل‌کاری و توده‌کاری با مشکلاتی همراه است، افزود: امروز فضای سبز شامل یکسری پارک‌های مرکزی شهر از امکانات سیستم آبیاری مرکزی تحت فشار برخوردارند و به علت کمبود آب برای پروژه «سول‌دره» که ۴۳۵ هزار پتانسیل فضای سبز دارد درمانده‌ایم، اما اگر این اتفاق رخ دهد اراضی ۱۲۵ هکتاری تپه‌های باباولی، اراضی حاشیه کمربندی و پروژه سول‌دره برای توده‌کاری و جنگل‌کاری در دستور کار قرار می‌گیرد و اقدامات لازم در خصوص فضای سبز انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به چندین پروژه دیگر اشاره کرد و گفت: ساخت چندین پروژه عمرانی، ساخت چند بوستان، بهبود فضای سبز پارک محله میرآباد، توسعه و بازسازی پارک جانبازان شمالی که پتانسیل تبدیل به بوستان را دارد و توسعه و بازسازی فضای سبز که تاکنون دو ردیف بودجه به خود اختصاص داده از جمله طرح‌های دارای ردیف اعتباری‌اند که با تخصیص بودجه مورد نیاز در دستور کار قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: در سال گذشته چندین پروژه‌ عمرانی پیشنهاد شد و تیم کارشناسی بر روی آن‌ها نظر دادند که مبلغ سه میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی ادامه داد: سال ۹۹ مجموعٱ ۲۳ پروژه کلی از ۸۰ پروژه کل شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری انجام شده که هر پروژه خود شامل چند پروژه دیگر بود به طور مثال پروژه توسعه فضای سبز شامل ۲۰ تا ۳۰ نقطه شهر و پروژه روشنایی سطح شهر نیز شامل ۱۵ پروژه بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اظهار کرد: با تمام مشکلات پروژه‌ها جمع‌بندی شده و به بهره‌برداری رسیدند که اتمام پروژه‌های آبشار حافظ که دارای پنج و نیم هکتار فضای سبز و ۷۰۰ متر بلوک فرش می‌باشد، پارک اقبال لاهوری، تأمین نور محوطه مقبره نورالشهدا، لچکی کوی پلیس، میدان آرامستان‌ها، پروژه‌های گل‌کاری و ... از جمله فعالیت‌های این سازمان در نیمه دوم سال ۹۹ است.

 انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول