اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آماده‌باش برای مهار آتش در جنگل‌های لرستان

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی لرستان گفت: برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی حنگل‌های استان در ایام گرم سال تدابیری مانند تهیه نقشه نقاط بحرانی آتش‌سوزی استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مردم روستاهای اطراف در نظر گرفته شده است.

آماده‌باش برای مهار آتش در جنگل‌های لرستان

احسان سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: با آغاز فصل گرما معمولا شاهد وقوع آتش‌سوزی‌هایی در جنگل‌های لرستان هستیم و امسال نیز با توجه به خشک‌سالی شدیدی که در استان به وقوع پیوسته میزان این آتش‌سوزی‌ها بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت این موضوع تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، افزود: تهیه نقشه نقاط بحرانی آتش‌سوزی استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مردم روستاهای اطراف جنگل و بستن قرارداد با گروهای مردمی در راستای استفاده از آنان در وضعیت بحرانی از جمله این اقدامات است.

 رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی لرستان بیان کرد: همچنین رایزنی‌های زیادی نیز با سازمان هواپیمایی کشور در راستای استفاده از ظرفیت آنان برای شناسایی نقاط آتش‌سوزی و کمک کردن در خاموش کردن آتش نیز انجام شده است.

 لازم به ذکر است که حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول