اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بچه فیل و مادرش در قرنطینه هستند/ امکان بازدید برای عموم وجود ندارد

رئیس دامپزشکی تهران گفت: بچه فیل تازه متولد شده در ایران، به‌خوبی توانایی شیر خوردن را پیدا کرده و هم اکنون بچه فیل و مادرش برای حفظ سلامتی در قرنطینه به سر می‌برند.

بچه فیل و مادرش در قرنطینه هستند/ امکان بازدید برای عموم وجود ندارد

صادق گلزاری رئیس دامپزشکی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به تولد اولین فیل در ایران اظهار کرد: به‌واسطه تلاشهای شبانه روزی مراقبین و کادر درمانی باغ وحش ارم از حدود ساعت ۱۲ روز گذشته بچه فیل توانست به‌خوبی توانایی شیر خوردن را پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقدامات حمایتی و مراقبتی شدید و تجویز داروهای تقویتی مخصوص برای فیل مادر در حال انجام است، گفت: این بچه فیل هم اینک بدون مشکل و با کمک مراقبین و دامپزشک روزانه بیش از ۲۰ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه و در هر وعده حدود ۴۰۰ سی سی شیر می خورد.

رئیس دامپزشکی شهر تهران ادامه داد: بچه فیل روزانه به حدود ۸ تا ۱۰ لیتر شیر نیاز دارد و میزان افزایش وزن بسته به جثه و شرایط حیوان از ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ گرم متفاوت است.  

گلزاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آلودگی بچه فیل به موارد عفونی و  ویروسی تا اطلاع ثانوی مادر و نوزاد تحت شرایط قرنطینه‌ای بسیار شدید و کنترل شده نگهداری می‌شوند و فعلا امکان بازدید برای عموم وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول