اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشت سیر در 1400 هکتار از اراضی طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود از این مقدار بالغ بر ۵۰ هزار تن محصول سیر برداشت و به بازار عرضه شود.

کشت سیر در 1400 هکتار از اراضی طارم

مجتبی اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت و عرضه محصول سیر طارم به بازار آغاز شده و در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه در سال زراعی‌جاری حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان طارم به کشت سیر اختصاص یافته است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از این مقدار بالغ بر ۵۰ هزار تن محصول سیر برداشت و به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله برداشت سیر در این شهرستان از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ارقام مورد کشت شامل سیر صورتی و قرمز هستند.

اسکندری با اشاره به اینکه سیر تولیدی شهرستان طارم به دلیل داشتن کیفیت مناسب می‌تواند به دیگر کشورها صادر می‌شود، عنوان کرد: این محصول به دلیل کیفیت بالا در صنایع مرتبط شامل فرآوری سیر، ترشیجات، پودر سیر، چاشنی خیار شور و صنایع غذایی مانند تولید سوسیس و کالباس، مواد بهداشتی، دارویی و پماد و....مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطر نشان کرد: آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر جزو ترکیبات قوی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و دارای خواص دارویی و شفا بخش بسیار زیادی هستند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول