اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کارنامه موفق گچساران در مقابله و شناسایی بیماران کرونایی

فرماندار گچساران گفت: شهرستان گچساران کارنامه خوبی در جهت نظارت، بازرسی، بیماریابی ، قرنطینه خانگی، انجام تست ، نظارت بر صنوف در ایام کرونایی کسب کرده است.

کارنامه موفق گچساران  در مقابله و شناسایی بیماران کرونایی

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، هشتاد و چهارمین  نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا به ریاست فرماندار  و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک با تبریک روز روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌ها  قشر مظلومی هستند که نقش موثری در ارتقا مدیران داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در چند روز اخیر  شاهد روند کاهشی ابتلا  به بیماری کرونا در شهرستان هستیم و هیچ چیز به اندازه سلامت مردم و جامعه  ما را خوشحال نمی‌کند.

 فرماندار گچساران افزود: یکی از نکاتی که موجب کاهش ابتلا به کرونا شده  رعایت دستور العمل بهداشتی بوده است.

اتابک با اشاره به اینکه اگر آمار  ابتلا به کرونا به یکباره افزایش پیدا می‌کند به دلیل عادی انگاری و سهل‌انگاری در عایت پروتکل بهداشتی است.

 وی تاکید کرد: در همین شرایطی که روند کاهشی را طی می‌کنیم اما همچنان نظارت بر صنوف و بازار همچنان ادامه دارد.

فرماندار گچساران ابراز کرد: اگر 85 درصد افراد جامعه پروتکل بهداشتی را رعایت کنند  شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا  در جامعه خواهیم بود و اگر امروز روند کاهشی بیماری  کرونا در شهرستان را طی می کنیم به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

 اتابک گفت: فاصله تغییر رنگ از قرمز به نارنجی و یا بالعکس تنها یک روز و طی  یک مراسم عزاداری و عروسی است که باید بر چنین مراسمی نظارت شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی این بیماری قرار دارد، اذعان کرد: اکنون تنها گروه شغلی یک و 2  مجاز به فعالیت است و گروه های شغلی  سه و چهار همچنان تعطیل هستند.

فرماندار گچساران ادامه داد: یکی از عواملی که موجب کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی  از  کرونا در شهرستان شده بود همین اعمال محدودت‌های منع تردد و تعطیلی بازار  بوده است و  اگر در چنین  شرایطی صنفی از دستورات ستاد کرونا سرپیچی کند با آن صنف برخورد و پلمب شود.

اتابک ابراز کرد: متاسفانه تا زمانی که محدودیت‌های سختگیرانه بر جامعه اعمال می‌شود  قانون را رعایت می‌شود.

 فرماندار گچساران اذعان کرد:متاسفانه عده‌ای  تهدید بر تجمع می‌کنند و انتظار دارند بدون رعایت پروتکل های بهداشتی تالارهای پذیرایی و سالن های غذای خوری بازگشایی شود.

وی ادامه داد: اگر هر شخصی در مراسمات پروتکل بهداشتی را رعایت کنند هیچ اتفاقی نمی افتد.

اتابک با اشاره به اینکه  روزهای سخت کرونایی بر ما گذشت، گفت: اکنون اقدامات خوبی در حال انجام است و گروه های هدف در حال واکسینه  هستند و در ماه های آینده واکسیناسیون به صورت  عمومی برای تمامی افراد جامعه اجرایی می‌شود.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اینک روند کاهشی ابتلا به بیماری رونا را در شهرستان طی می‌کنیم، افزود: فضاهای بسته عامل انتقال بیماری هستند  که انتظار می رود  مکان های زیرزمینی و سالن ‌های ورزشی  در این ایام کنترل شده و از دستورات ستاد کرونا شهرستان سرپیچی نکنند.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه تیم جوان شبکه بهداشت خوب توانستند بیماری کرونا را  در شهرستان کنترل کنند.

اتابک ابراز کرد: حال با توجه به اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا را  طی می‌کنیم تاکید من بر این است که تیم های نظارتی بر بازار نظارت بیشتری داشته و  تذکرات لازم را بر اصناف بدهند.

 فرماندار گچساران بیان کرد: شهرستان گچساران کارنامه خوبی در جهت نظارت، بازرسی، بیماریابی ، قرنطینه خانگی، انجام تست ، نظارت بر صنوف  در ایام کرونایی کسب کرده است.

وی در ادامه به برگزاری 3 انتخابات مهم در شهرستان اشاره کرد و گفت:  اولویت کاندیداهای میان دوره مجلس شورای اسلامی و داوطلبان شورای شهر سلامت مردم باشد.

 اتابک خاطرنشان کرد: در نشست‌های پیشگیری از وقوع جرم افرادی و یا کاندیداها که قبل از زمان موعد مقرر نشست‌های انتخاباتی برگزار می‌کنند با آنها برخورد قانونی می شود و همه باید پایبند قانون باشند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول