اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

با کمک‌های مردمی| 75زندانی جرائم غیر عمد درمازندران آزادشدند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: 75زندانی جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان با پرداخت مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی آزاد شدند.

با کمک‌های مردمی| 75زندانی جرائم غیر عمد درمازندران آزادشدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر امروز طی گفت‌وگویی از آزادی ۷۵ زندانی در استان خبر داد و اظهار کرد: با وجود تعطیلی و یا کم‌رونق شدن بسیاری از فعالیت‌های تجاری و به تبع شرایط سخت کرونایی، شاهد کمک خوب خیران در ماه رمضان امسال بودیم و زمینه آزادسازی ۷۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با ۲ میلیارد و ۹۸۲میلیون تومان کمک‌های مردمی و ۵۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض فراهم شده است.


 رئیس کل دادگستری مازندران گفت: توجه بیشتر خبرنگاران استان به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تشویق مردم در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف  می‌تواند زمینه آزادسازی زندانیان واجد شرایط بیشتری را فراهم کند.

وی افزود: تعداد ۳۴۲ زندانی جرایم غیرعمد و ۹۱ نفر صرفا مهریه در زندان‌های استان هستند که برای آزادسازی این تعداد نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و امیدواریم خیران برای آزادی این تعداد از زندانیان همانند گذشته پیشگام باشند.

اکبری با اشاره به آیات قران کریم گره‌گشایی از مصائب و مشکلات هم نوع را از برترین حسنات دانست و گفت: لازم است با ترویج و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری بیش از پیش این فرهنگ پسندیده را در جامعه نهادیه تا شاهد رشد و شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.

وی با اشاره به آیات قران کریم؛ گره‌گشایی از مصائب و مشکلات هم نوع را از برترین حسنات دانست و ادامه داد: لازم است با ترویج و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری بیش از پیش این فرهنگ پسندیده را در جامعه نهادیه تا شاهد رشد و شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.

 براساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور فقط زندانیان جرایم غیرعمد مالی مشمول کمک‌های این ستاد و مردم می‌شوند، جرایمی مانند قتل عمد، سرقت، کلاهبرداری و جرایم عمدی مالی شامل کمک‌های این ستاد نمی‌شوند.

 نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا واحدهای مرتبط و یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۲۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول