اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

نخستین باغچه مشارکتی پایتخت در منطقه ۱۴ افتتاح شد

با حضور مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، طرح «کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه» در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی برای نخستین بار در محله تاکسیرانی منطقه ۱۴ به اجرا درآمد.

نخستین باغچه مشارکتی پایتخت در منطقه ۱۴ افتتاح شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس: «کامبیز مصطفی پور» شهردار منطقه ۱۴ به همراه مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در مراسم افتتاح این طرح که در شهرک گل‌ها (فازیک) محله تاکسیرانی و با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی، شورایار و ساکنان شهرک برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۴ با حضور میدانی خود در این محله گفت: طراحی و اجرای این باغچه‌ها و کاشت گل و گیاه مشارکتی خانواده‌ها، می‌تواند فرصتی برای تقویت تعاملات همسایگان و مسئولیت‌پذیری بیشتر آنان برای حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زندگی و زیبایی هرچه بیشتر محیط پیرامونی ایجاد کند.

وی در ادامه اظهار داشت: این طرح در راستای پویش ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی و باهدف ارتقای مسئولیت‌پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط‌زیست، تقویت حس تعلق محله‌ای و بهبود روابط همسایگی کار خود را آغاز کرده است.

در این مراسم علاوه بر اجرای طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه، کارناوال آموزشی ترویجی، با اجرای برنامه‌های شاد موضوعات همسایگی و محیط زیستی ازجمله پویش «من مراقب گلدانم هستم» برای کودکان به نمایش درآمد.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص این پویش‌ها گفت: کودکان در کنار آموزش‌های مستمر، قرار است با استفاده از مواد دورریختنی و بازیافتی، گلدان‌های زیبا به فضای محله یا مجتمعشان هدیه کنند و برای جلب مشارکت در این پویش جوایزی به کودکان دوستدار محیط‌زیست اهداء می‌شود.

مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز در پایان بابیان اینکه پیشنهاد المان شهری مشارکتی با گل و گیاه ازآن‌رو است که بتواند یک نماد از مشارکت شهروندان را در سبز نگه‌داشتن فضای محله یا مجتمعشان محقق کند، نقش و حضور شهروندان دارالمؤمنین تهران را در این طرح‌ها و زیبایی و حفظ نمادهای شهری محله‌هایشان مؤثر برشمرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول