اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پیش‌نویس طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی تهیه شد

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از تهیه طرح پیش‌نویس سیم‌کارت دانش‌آموزی خبر داد.

پیش‌نویس طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی تهیه شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمود حبیبی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص سیم‌کارت دانش آموزی گفت:  برخی خانواده‌ها از دسترسی فرزندانش به فضای نامحدود اینترنت جلوگیری می‌کردند و در پی آن اولیا با مخاطراتی مواجه شدند زیرا هر لحظه نمی‌توانستند فرزندانشان را صیانت کنند از این رو ما طرحی از آذر ماه شروع کردیم و جلسات متعددی با وزارت ارتباطات داشتیم.

وی افزود: کارهای مطالعاتی انجام شد و به نقطه ای رسیدیم که پیش نویس آن تهیه شد.

حبیبی افزود: آید طرح بعد از استعلامات حقوقی به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و فناوری ارتباطات خواهد رسید.

* تأییدیه تحصیلی الکترونیکی و ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان

حبیبی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، نیاز به حرکت از زیست بوم سنتی به زیست بوم جدید در فضای مجازی بود که در این راستا،  شبکه شاد راه‌اندازی شد. 

وی افزود: علاوه بر این نیاز بود که نوع یک سری از خدمات تغییر کند و متناسب با زیست بوم جدید می‌شد که تأییدیه تحصیلی الکترونیکی و ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در این راستا انجام شد تا از حضور فیزیکی دانش‌آموزان جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود:  پروژه تاییدیه تحصیلی از مهر سال گذشته آغاز شد و دیگر نیاز به حضور در دفاتر پیشخوان دولت نیست و تمام خدمات از طریق وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

وی افزود: در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش نیز یکپارچه‌سازی صورت گرفت و هم‌افزایی ایجاد شد و تمام فرایندها از ابتدا تا فارغ‌التحصیلی در سامانه  یکپارچه و درگاه پادا انجام می‌شود.

حبیبی افزود: این اقدام از دی ماه و با مشاهده کارنامه‌ها شروع کردیم و به تدریج فعالیت‌های دیگر هم به آن افزوده شد؛ نقل و انتقال دانش آموزان و صدور کارت های آزمون امتحانات نیز از این جمله بود. پروژه ثبت‌نام  دانش‌آموزان نیز در آن پیش‌بینی شده است.

وی درباره مشکلات سامانه سیدا و سرانجام سامانه های دیگر وزارت آموزش و پرورش مانند سناد گفت: طبیعتا هرسامانه ای در آغاز کار با مشکلاتی مواجه است. اطلاعات سامانه سناد به سیدا منتقل شد و از شروع سال تحصیلی جدید دیگر همه اقدامات مانند کلاس بندی و غیره روی سیدا انجام می شود. پروژه یکپارچه سازی سامانه ها را داریم که سیدا هسته اصلی سامانه هاست و پایگاه اصلی وزارتخانه می شود اما به مفهوم تعطیلی مابقی سامانه ها نیست، بلکه دیگر سامانه ها اطلاعاتشان بر مبنای سامانه یکپارچه خواهد بود.

وی افزود: درباره توزیع کتب درسی جلساتی با سازمان پژوهش داشتیم و در تلاشیم ارتباطش را با سامانه سیدا برقرار کنیم. فعلا ارتباطش با سامانه سناد است و اتصال آن با سیدا بتدریح انجام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول