اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در مجموع بالغ‌بر ۳۹۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ویژه توسعه روستایی و رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار قانون بودجه ۱۴۰۰ برای این استان در نظر گرفته شد.

اختصاص ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری یکشنبه‌شب در نخستین جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان سمنان با موضوع اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از حضور و استفاده از همراهی بسیج سازندگی، دستیابی به موفقیت بیشتر در زمینه محرومیت‌زدایی و مشارکت و همراهی برای پیشبرد امور عمرانی روستایی و شهری است.

وی افزود: بسیج سازندگی پیمانکار و رقیبی برای پیمانکاران در استان سمنان نیست و تنها به دنبال پیشبرد اقدامات و امور به‌منظور کمک به دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمت مطلوب به مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: همچنین اعتباراتی ویژه بسیج سازندگی برای ورود به بحث مشارکت و پیشبرد امور عمرانی در روستاها و شهرها اختصاص یافته است که می‌تواند کمک‌حال و یاری‌دهنده دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر باشد.

فخری اظهار کرد: در سال گذشته در بحث اعتبارات محرومیت‌زدایی ویژه بسیج سازندگی، استان سمنان نسبت به استان‌های دیگر از اعتبارات کمتری برخوردار شده و پروژه‌های کمتری به بسیج سازندگی واگذار شد که باید تلاش داشته باشیم تا در سال جدید این مهم تقویت شود.

وی بیان کرد: لایروبی قنوات و چشمه‌ها و توجه به امر آب کشاورزی و شرب و احداث کانال‌های آبرسانی، به‌عنوان یکی از اولویت‌های ما در استان سمنان در دستور کار کارگروه قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بسیج سازندگی برای این مهم استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: امیدواریم از این ظرفیت در حوزه صنعت و میامی نیز استفاده شود که قطعاً توسعه و تحرک بیشتر در معادن را به همراه خواهد داشت و محدودیت‌ها در این حوزه را از بین خواهد برد.

فخری با بیان اینکه شهرستان میامی، جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور محسوب شده است، گفت: توجه و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این منطقه در استان هدف‌گذاری شده است که بسیج سازندگی می‌تواند در حوزه شهرستان میامی در تمامی امور در حوزه‌های مختلف، اقدامات خود را به انجام برساند و در راستای محرومیت‌زدایی گام بردارد.

وی عنوان کرد: اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی در شهرستان دامغان از دیگر اقدامات ارزنده‌ای است که با تجربه خوبی که در شهرستان سمنان داشتیم، می‌تواند به ثمر برسد و کم‌کم این مهم در تمامی استان فراگیر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در مجموع بالغ‌بر ۳۹۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ویژه توسعه روستایی و رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار قانون بودجه ۱۴۰۰ برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را برای تعریف پروژه در راستای جذب این اعتبارات گام بردارند.

فخری افزود: باید تلاش خود را به کار گیریم تا بیشترین میزان جذب اعتبار در بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی را داشته باشیم و به‌تبع آن بیشترین واگذاری پروژه‌ها به بسیج سازندگی محقق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی، بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی استان بوده و با دیدگاه مثبت، هم‌افزایی و همدلی که وجود دارد، شاهد اقدامات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی خواهیم بود.

فخری بیان کرد: از تلاش‌ها و زحمات ارزنده نیروهای جهادی و بسیج سازندگی استان سمنان که در سیل اخیر روستاهای جنوب دامغان نسبت به امدادرسانی اقدام کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

واگذاری ۱۵ پروژه محرومیت‌زدایی به بسیج سازندگی سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان با موضوع اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی در استان، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جلسات به‌صورت مستمر و ماهانه با حضور اعضا برگزار می‌شود.

مهدی صمیمیان افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه به‌صورت ماهانه باید گزارش اقدامات خود را در راستای محرومیت‌زدایی در استان ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹، تعداد چهار جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان سمنان در راستای پیشبرد امور مرتبط با بحث محرومیت‌زدایی برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان عنوان کرد: ۱۵ پروژه با اعتبار دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان در سال گذشته و به‌منظور اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی، به سازمان بسیج سازندگی استان واگذار شد.

صمیمیان بیان کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب و فاضلاب، تبلیغات اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان و نوسازی مدارس بوده است.

وی گفت: در سال جاری نیز برای این مهم و تخصیص اعتبارات، آمادگی کامل وجود دارد و پروژه‌های تعریفی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و به تصویب خواهد رسید.

راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در دامغان

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته با همدلی و وفاقی که در استان وجود داشت، توانستیم در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات مطلوب گام برداریم.

سرهنگ منصور شوقانی افزود: امیدواریم با توجه ویژه به اولویت‌های در نظر گرفته شده، اقدامات در این حوزه بیش از پیش در سال جاری سرعت، کیفیت و هم‌افزایی را به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال هستیم و تقاضا داریم تا برای رسیدن به هم‌افزایی، همدلی و ارائه خدمات مطلوب‌تر، تصویب پروژه‌ها در این حوزه تسریع یابد.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان ادامه داد: توجه به امورات آب آشامیدنی، آبخیزداری و بیابان‌زدایی در روستاها در بخش محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌های ما در پیشبرد امور است.

شوقانی تصریح کرد: رسیدگی و لایروبی قنوات و چشمه‌ها و توجه به امر آب کشاورزی، از دیگر اولویت‌های ما در زمینه محرومیت‌زدایی است.

وی بیان کرد: راه دسترسی روستایی و همچنین راه بین مزارع از دیگر اولویت‌های ما در پیشبرد امور محرومیت‌زدایی در استان سمنان است.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان اضافه کرد: در حوزه اقتصادی، در ۱۴ عرصه اقتصاد مقاومتی می‌توانیم ایفای نقش داشته باشیم و در همین راستا، بحث دهکده اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد که این مهم در سال گذشته در مرکز استان راه‌اندازی شده و برکات خوبی به همراه داشته است.

شوقانی اظهار کرد: هدف‌گذاری‌ها برای راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان دامغان نیز انجام شده است که در سال جاری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام حضور در روستاهای محروم در راستای توجه به امورات این مناطق برای محرومیت‌زدایی، از حداکثر توان نیروهای جهادی و همچنین ادوات و تجهیزات برای پیشبرد امور عمرانی و سایر بخش‌ها در روستاها استفاده خواهیم کرد.

تکمیل ۵ خانه عالم روستایی در استان سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته، سه جلسه کارگروه بسیج سازندگی در این استان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ پروژه استانی مصوب و تفاهم‌نامه توسط دستگاه‌های اجرایی برای اجرا منعقد شد.

مهدی کاشفی با بیان اینکه پروژه‌ها در این حوزه، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: پنج خانه عالم روستایی ظرف مدت یک ماه تکمیل و تحویل شد.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم تا این جلسات با همدلی و وفاقی که در سطح مدیران کل استان سمنان وجود دارد، تداوم داشته باشد، افزود: در سال گذشته ازنظر کیفیت امور و پروژه‌ها برای محرومیت‌زدایی همدلی و وفاق و عنایت ویژه‌ای وجود داشت که از استاندار سمنان و معاونان وی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان تقدیر و تشکر دارم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان ادامه داد: در حوزه آب و راه روستایی اعتبار بسیار خوبی در سال ۱۴۰۰ برای بسیج سازندگی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با پای‌کار بودن مدیران کل مربوطه، بتوانیم اعتبار بیشتری را برای استان جذب کنیم.

کاشفی عنوان کرد: تقاضا داریم تا در راستای تأمین امکانات اولیه گروه‌های جهادی و پشتیبانی از این افراد، کمیته پشتیانی گروه‌های جهادی ذیل کارگروه بسیج سازندگی استان تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در استان سمنان برای بخش دهکده اقتصاد مقاومتی در سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که با تخصیص ۵۰ درصدی این اعتبار، در ۱۴ عرصه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری نیز به بخش دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول