اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایجاد بازار مجازی 1000 واگنی برای واگن‌پارس اراک/مشکل اصلی صنعت وجود رانت‌ها در بخش واردات است

مدیرعامل مپنا گفت: به صورت مجازی بازار 1000 واگنی برای واگن پارس ایجاد کردیم، همینطور که می‌بینم این کارخانه فعال است و امیدواریم به سمت افزایش شیفت کاری حرکت کنیم.

ایجاد بازار مجازی 1000 واگنی برای واگن‌پارس اراک/مشکل اصلی صنعت وجود رانت‌ها در بخش واردات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس علی‌آبادی ظهر امروز در بازدید از شرکت واگن پارس با بیان اینکه این شرکت یکی از سرمایه‌های ملی است اظهار کرد: متاسفانه امروز صنعت به طور کلی دچار مشکلاتی است که کم و بیش در حال رفع رجوع است، اما آن چیزی که اهمیت زیادی دارد اراده و تلاش خود ماست، به جای اینکه منتظر دیگران باشیم، باید منتظر اندیشه و بازوان خود باشیم.

وی تصریح کرد: برآیندی که در مپنا تعریف شده بر این مبحث است توکل بر خدا و تلاش و همت کارکنان، امیدواریم اول از همه تعامل سازنده‌ای بین مجموعه واگن پارس و‌ گروه بزرگ مپنا شکل بگیرد، این پیوست صرفا تشکیلاتی و ساختاری نیست به لحاظ فرهنگی و ادبیات کاری و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر به صورت هم افزا می‌تواند واگن پارس را به یک موقعیت فوق‌العاده تبدیل کند.

مدیرعامل مپنا ادامه داد: قرار گرفتن در کنار مپنا که بیش از 200 نوع محصول هایتک در سطح جهان تولید می‌کند، می‌تواند در جهت بهبود مولفه‌های صنعت کمک کند، اگر بتوانیم هم افزایی در کشور و در تعامل با دنیا برقرار کنیم به سمت افزایش راندمان حرکت خواهیم کرد.

علی‌آبادی افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم پیوند این مجموعه بزرگ و صنعتی را با گروه بزرگ مپنا انجام بدهیم تا از ظرفیت همدیگر حداکثر استفاده را کنیم.

مدیرعامل مپنا ادامه داد: دومین کاری که باید انجام شود ایجاد بازار برای این مجموعه است به صورت مجازی بازار هزار واگنی برای واگن پارس ایجاد کردیم، همینطور که می‌بینم این کارخانه فعال است و امیدواریم به سمت افزایش شیفت کاری حرکت کنیم این ظرفیت زمانی به حداکثر می‌رسد که از اکثر امکانات استفاده شود.

وی بیان داشت: این نیازمند تامین مالی است و امیدواریم نهادهای مربوطه در این راه به ما کمک کنند اگرچه از ظرفیت گروه حداکثر استفاده را خواهیم کرد، بدون تردید برای تنوع دادن به محصولات و بالابردن کیفیت محصولات همگام با دنیا اقداماتی انجام شد، هرچند محصولات واگن پارس از کیفیت خوبی بهره برده، ولی همان‌قدر که در دنیا رشد و توسعه مشاهده می‌شود ماهم باید بتوانیم متناسب با دنیا به صورت پیشرو در این حوزه نوآوری داشته باشیم.

 

علی‌آبادی گفت: بدین منظور باید برنامه‌های گسترده‌ای از جهت کیفی و فنی انجام دهیم که با نشست‌‌های با مدیران بر این موضوعات تمرکز کنیم، از نظر نوسازی صنعت و رسیدگی به زیر ساخت‌های اصلی اقداماتی از قبل شروع شده که ادامه خواهیم داد، از جنبه فنی و تجهیزاتی نقصی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: واگن پارس در کنار بزرگترین دستگاه ماشین‌سازی خاورمیانه است، همکاری‌های دیگر هم در اراک مثل ماشین‌سازی و آذرآب و شرکت‌های دیگری که در این منطقه هستند فرصت‌های خوبی را برای واگن پارس ایجاد کرده و این مجموعه‌ها برای همدیگر فرصت‌های خوبی تشکیل دادند.

وی افزود: اینکه بتوانیم بین شرکت‌ها و بنیادهای داخلی هم‌افزایی و پیوندهای سازنده و عمیق به وجود بیاوریم این‌ها نکات مهمی است که باید در برنامه باشد تا به هم کمک کنیم و بهره‌وری را بیشتر کنیم.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه مهمترین بحث در بخش ریلی بحث اقتصاد این بخش است که برزگترین چالشی است که در صنعت با آن مواجه هستیم، ادامه داد: اگر بخش ریلی کشور به اقتصاد آزاد ملحق شود در آن صورت شکوفایی رخ خواهد داد چراکه بخش خصوصی بیشتر حضور پیدا خواهد کرد.

علی‌آبادی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که در این خصوص با همکاری نهادهای ملی اقدامات زیر بنایی انجام دهیم امیدواریم که این فرصت مهیا شود.

وی تصریح کرد: شرکت مپنا تقاضای هزار واحد به طور مجازی کرده است تا بازار کار توسعه پیدا کند و امیدواریم بتوانیم این محصولات اصلی را به مشتریان بفروشیم و البته در جهت ایجاد ناوگان بخش خصوصی که بتواند با الگوهای بخش خصوصی خود تنظیم کند هستیم قطعاً نهایتاً این واگن‌ها در آن بخش به کار گرفته خواهد شد ولی این تقاضا مجازی است تا واگن پارس بتواند تولید کند و در این تولید تمام چالش‌های از نظر نیروی انسانی و توسعه آن ارتقای سطح کیفیت و... خود را حل کند.

 

مدیرعامل مپنا اظهار داشت: حضور ما در این شرکت به تقاضای کارکنان بوده و ما در خدمت کارخانه و صنعت هستیم و صنعت هم با حمیت در کنار مپنا است و امیدواریم مجموعه سازنده و همدلی که بتواند در جهت شکوفایی اقتصاد کشور قدم مؤثری بردارد ایجاد کنیم.

علی‌آبادی گفت: اینکه بتوانیم همه صنعت را کنار هم داشته باشیم و به هم پیوند بزنیم کار بزرگی است که البته لازم نیست همه این کار به صورت حقیقی و دفترچه‌ای سندی باشد این آمادگی را داریم که بتوانیم با کارخانجات بزرگ منطقه نزدیک شویم، نگاه ما بیشتر به سمت آلومینیوم اراک است با آذرآب و هپکو از گذشته در ارتباط بودیم و به دنبال این هستیم تا این ارتباط را توسعه دهیم

وی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی این است که باید مشکل اصلی صنعت را حل کنیم امروز صنعت نیازمند بازار است مادامی که محصولاتی که تولید می‌کنیم از خارج وارد می‌شود باید نگران بود حالا این که چرا این کار انجام شده ریشه‌یابی شود تا ببینیم مشکل از کیفیت و قیمت است یا خیر که البته معتقدم مشکل از این موارد نیست و مشکل اصلی رانت‌هایی است که در واردات داریم اگر جلوی رانت‌ها گرفته شود حتماً توجه به وجود دارد.

مدیرعامل مپنا یادآور شد: وقتی واردات را معاف از مالیات و معاف از تعرفه‌های گمرکی کنیم ولی برای تولیدات هم تعرفه و هم مالیات داشته باشیم عملاً یک سد را برای توسعه داخل گذاشته‌ایم؛ اگر این مشکلات برطرف شود ظرفیت‌های داخل هم به لحاظ کیفیت هم اقتصاد در وضعیتی است که نیاز داخل را به بهترین شکل تأمین خواهد کرد و رضایت مشتریان نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول