اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کاهش اضافه وزن دانش‌آموزان به 27.7 درصد/ دانش‌آموزان گیلانی و تهرانی در صدر چاقی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سنجش اولیه 30.1 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که به 27.7 درصد رسیده است.

کاهش اضافه وزن دانش‌آموزان به 27.7 درصد/ دانش‌آموزان گیلانی و تهرانی در صدر چاقی

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ)، اظهار کرد: با اجرای این طرح یک چرخش تحولی در تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرروش به وجود آمد و ترویج سبک زندگی سالم و تمرکز بر رویکرد تربیت‌بدنی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یک نظام یکپارچه در گستره تعلیم و تربیت به وجود آوردیم، گفت: امروز 40 هزار دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت آمده اجرای طرح‌های اینچنینی هستند و شاهد ارتقای جایگاه سلامت و ارتقای منزلت مراقبان سلامت و مربیان تربیت بدنی در جامعه بودیم. 

حمیدی به تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح کوچ اشاره کرد و افزود: در سنجش اولیه، از بین 13 میلیون و 290 هزار و 720 دانش‌آموز که اطلاعات BMI آنها در سامانه سناد ثبت شده است که 6 میلیون و 595 هزار و 38 نفر پسر و 6 میلیون و 695 هزار و 682 دختر بودند.

وی ادامه داد: در سنجش ثانویه از بین 11 میلیون و 864 هزار و 637 دانش‌آموز که اطلاعات BMI آنها در سامانه ثبت شده است، 5 میلیون و 698 هزار و 744 پسر و 6 میلیون و 165 هزار و 893 دختر بودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: به نتایج این طرح اشاره کرد و گفت: در سنجش اولیه، 6 درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر بودند که در سنجش ثانویه به 5.29 درصد رسید؛ در سنجش اولیه 63.9 درصد دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند که در سنجش ثانویه به 66.91 درصد رسید و همچنین در سنجش اولیه 30.1 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که به 27.7 درصد رسیده است.

وی به وضعیت وزن دانش‌آموزان دختر و پسر اشاره کرد و افزود: در سنجش اولیه، 5.76 درصد دانش‌آموزان دختر، لاغر و خیلی لاغر، 67.96 درصد دارای وزن طبیعی و 26.28 درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ترتیب به 5.38 درصد، 70.9 درصد و 23.72 درصد رسید همچنین در سنجش اولیه، 6.24 درصد دانش‌آموزان پسر، لاغر و خیلی لاغر، 59.76 درصد دارای وزن طبیعی و 34 درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ترتیب به 5.4 درصد، 62.6 درصد و 32 درصد رسید.

حمیدی به وضعیت استان در این شاخص‌ها اشاره کرد و گفت: در دامنه لاغر و خیلی لاغر دانش‌آموزان، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد، در دامنه اضافه وزن، استان‌های شهر تهران، مازندران و گیلان و در دامنه چاقی، به ترتیب استان‌های گیلان، شهر تهران و مازندران قرار دارند.

وی افزود: اجرای این پیمایش ملی و کسب نتایج ارزشمند در این شرایط سخت کرونایی، بیانگر انسجام، هماهنگی و اثرگذاری نظام تعلیم و تربیت و اعتماد و همراهی خانواده‌ها با معلمان و مدارس فرزندان خودشان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای دو سالانه این طرح به روندشناسی و ترسیم نیمرخ وضعیت توده بدنی نسل کمک کرده و بازخوردهای برگرفته از این طرح به مدیران ارشد نظام در تدوین و اجرای برنامه‌های اثرگذار کمک می‌کند. 

وی تصریح کرد: استمرار این طرح به سلامت جامعه کمک کرده و از بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری و باعث پیشگیری از صرف هزینه‌های درمان کشور می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول