اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

4 میدان میوه و تره‌بار در شهر اراک ایجاد می‌شود

شهردار اراک از برنامه ریزی به منظور احداث 4 میدان میوه و تره بار در 4 نقطه شهر در سال جاری خبر داد.

4 میدان میوه و تره‌بار در شهر اراک ایجاد می‌شود

 سعید بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک وجود برخی مشاغل را از عوامل شلوغی مرکز شهر دانست و گفت: مشاغلی مانند میوه‌فروشی و سبزی‌فروشی‌هایی که در مرکز شهر هستند از عوامل اصلی حضور مردم در هسته مرکزی شهر به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش تردد مردم در هسته مرکزی شهر در سال جاری احداث چهار میدان میوه و تره بار در چهار نقطه شهر را در دستور کار داریم که اگر شرایطی را فراهم کنیم تا تقاضا از هسته مرکزی از بین برود قطعا عرضه نیز از بین خواهد رفت و ترافیک کاهش خواهد یافت. 

شهردار اراک خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در هسته‌های پیرامونی شهر مردم نمی‌توانند خدمات مناسب را بگیرند ترجیح می‌دهند به مرکز شهر مراجعه کنند، ایجاد مراکز تجاری در هسته 4 و 5 شهر و احداث شهر سلامت و حضور متخصصان در حاشیه شهر تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک مرکز شهر خواهد داشت، کاهش تمایل مردم به دریافت خدمات از هسته شهر موجب کاهش ترافیک می‌شود.

شهردار اراک پیرامون پیش بینی اعتبارات طرح 24 متری گفت: املاکی که در طرح 24 متری قرار دارند باید به قیمت روز کارشناسی شوند تا بتوان رقم نهایی را برای آن اعلام کرد، ضمن اینکه نحوه تعامل ما با مردم مهم است یعنی ممکن است برای بعضی املاک امتیاز بدهیم یا برخی از آنها را تهاتر کنیم بنابراین تا زمانی که کارشناسی صورت نگیرد نمی‌توان قیمت پیش بینی کرد.

بیاتیان افزود: در بودجه امسال شهرداری رقمی برای تملکات پیش بینی شده که مهم‌ترین اولویت طرح خیابان 24 متری است، این هنر مدیریت شهری است که بتواند با آیتم‌های جایگزین پول، ساکنین مناطق را ترغیب به واگذاری املاک در سطح معبر کند و املاکی هم که ماده دارند می‌توانند از بحث‌های تشویقی بهره‌مند شوند ضمن اینکه به مالکان این منطقه نسبت به مابقی فضاهای شهر امتیاز ویژه‌ای خواهیم داد تا املاک خود را واگذار کنند. 

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که در واقع کسانی که در این طرح هستند به نوعی منتفع شوند دقیقا برعکس چیزی که برای 58 متری بود و این برگه برنده مدیریت شهری خواهد بود که عاملی برای اجرای موفق این طرح است.

شهردار اراک به اجرای طرح در خیابان ادبجو نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این طرح از اولویت‌های تملک است اما متاسفانه علیرغم اینکه می‌تواند محور خوب شریانی شرقی غربی باشد ولیکن توجه ویژه‌ای به آن نشده و ما عمدتا به کسانی که قصد نوسازی دارند و به ازای امتیازی که می‌گیرند عقب نشینی می‌کنند بسنده کرده‌ایم که این موضوع دلیل تاخیر در اجرای طرح است. 

وی افزود: اولویت طرح خیابان ادبجو در سالجاری بازگشایی انتهای این خیابان به موقعیت ابتدای خیابان رنگرزان یا سه راهی قدس است.  بازگشایی خیابان ادبجو در قسمتی که با خیابان مشهد طلاقی می‌کند یکی از اولویت‌های شهرداری است که گره گشا ترافیکی است و ما این قول را خواهیم داد که در سال جاری این طرح عملیاتی شود اما اینکه سراسر خیابان ادبجو بر اساس معبر 30 متری بازگشایی شود، اعتبار پیش بینی شده پاسخگو نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول