اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حمله به مدرسه دخترانه در کابل برای انحراف افکار عمومی از جنایات غزه بود

روحانی افغانستانی مقیم ایران با اشاره به اینکه حوادث غزه و کابل از هم قابل‌تفکیک نیست، گفت: حمله به مدرسه دخترانه در کابل در واقع برای انحراف افکار عمومی از جنایات غزه بود.

حمله به مدرسه دخترانه در کابل  برای انحراف افکار عمومی از جنایات غزه بود

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ثارالله ظهوری  در نشستی مجازی که امروز به میزبانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به حوادث تروریستی اخیر افغانستان اظهار کرد: اگر عامل این حوادث تروریستی را داعش بدانیم باید به این نکته توجه شود که این گروه تروریستی قبلاً این اقدامات را باافتخار بر عهده می‌گرفت اما تاکنون داعش مسؤولیت حادثه دشت برچی را بر عهده نگرفته چراکه طراحان  اصلی و اربابان این جریان به او چنین دستور داده‌اند که موضع‌گیری نکند.

دبیر مجمع رحمای بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم‌الاوصیا(عج) افزود: با این راهبرد اکنون برخی از مردم افغانستان و منطقه درباره عامل این حوادث تروریستی دولت افغانستان، بعضی گروه طالبان و برخی دیگر جریان داعش را مسئول و مجری این حوادث می‌دانند و دچار سردرگمی شده‌اند، دشمن هم می‌خواهد ما را درگیر جزئیات کند که از طراح اصلی این اقدامات غافل شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اخبار رصد شود پس از حادثه منطقه شیعه‌نشین دشت برچی، شاهد عملیاتی انتحاری در مسجد اهل سنت در حومه کابل در منطقه شکر دره بودیم که در آن اهل سنت هدف قرار گرفتند و این اقدام نیز در برابر اقدامات علیه شیعیان صورت گرفته است.

ظهوری بابیان اینکه دشمنان می‌خواهند چنین القا کنند که حوادث تروریستی دشت برچی و شهادت دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدا کابل، انگیزه قومی و مذهبی دارد، تصریح کرد: این جنایت ماهیت دیگری داشت، ازنظر ما شهدای منطقه شیعه‌نشین دشت برچی و شهدای سنی مذهب شکر دره کابل همانند هم و مانند شهدای امروز غزه هستند، اما دشمن با این اقدامات به دنبال انحراف افکار مسلمانان از اهداف خود در منطقه است که متأسفانه برخی جریانات شیعه نیز فریب این دسیسه را خورده و تنها به بعد قومی و مذهبی حملات دشت برچی پرداختند.

روحانی افغانستانی مقیم ایران بابیان این مطلب که عامل اصلی انفجارهای افغانستان آمریکایی‌ها هستند، اذعان کرد: البته ممکن است اجرای این حوادث به دست هر گروه تروریستی مرتبط با این دولت انجام شود، دلیل این استدلال نیز منافع ایالات‌متحده آمریکا از ایجاد ناامنی‌های موجود در افغانستان است.

وی ادامه داد: آمریکا قصد ترک و تخلیه کامل پایگاه‌های اصلی خود در خاک افغانستان را ندارد و با این اقدامات می‌خواهد به همه جریانات، قومیت‌ها و مذاهب القا کند که خروجش باعث ناامنی در افغانستان می‌شود پس باید حضورش در افغانستان تداوم یابد.

ظهوری در بخش دیگری از این نشست مجازی با اشاره به حوادث اخیر غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی نیز در این ماجرا نقش دارد، نباید از خاطر دور داشت که حوادث غزه و کابل از هم قابل‌تفکیک نیست، صهیونیست‌ها به این حوادث نیاز دارند.

دبیر مجمع رحمای بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم‌الاوصیا(ص) گفت: قبل از حملات غزه، اسرائیل باید ابتدا افکار عمومی را از فلسطین به‌جای دیگری متوجه می‌کرد پس حمله به یک مدرسه دخترانه بانام سیدالشهدا در منطقه‌ای شیعه‌نشین کابل را طراحی کردند تا بعد احساسی و مذهبی این حادثه را پررنگ کنند و بتواند همه افکار عمومی را به بهترین شکل به سمت سوق دهند و از اهمیت موضوع غزه بکاهند.

گفتنی است؛ سال گذشته مجمع رحما ذیل بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم‌الاوصیا(ص) باهدف ساماندهی و هماهنگی میان جامعه مهاجران افغانستانی مقیم ایران تشکیل شد، ظهوری دبیری این مجمع را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول