اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| بعد از استادان، دانشجوها هم خواستار تمدید بسته های اینترنت رایگان شدند+ پاسخ وزارت ارتباطات

چندی پیش اینترنت رایگان استادان دانشگاه و حوزه برای آموزش مجازی در دوران کرونا به پایان رسید و وزارت ارتباطات بسته جدیدی برای آنها در نظر گرفت. اکنون دانشجوها هم خواستار تمدید اینترنت رایگان شده‌اند. خبرنگار فارس این مطالبه را از وزارت ارتباطات پیگیری کرده است.

فارس من| بعد از استادان، دانشجوها هم خواستار تمدید بسته های اینترنت رایگان شدند+ پاسخ وزارت ارتباطات

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، با ادامه همه‌گیری ویروس کرونا، دوره‌های آموزشی هم‌چنان در بسترهای فضای مجازی درحال برگزاری است. دوره‌های مجازی دانشجویان هم همچنان ادامه دارد. 

 بسته‌های اینترنت هدیه، تدبیر وزارت ارتباطات برای کم کردن بخشی از هزینه‌های دانشجویان است و اکنون دانشجوها مطالبه ای دارند. این مطالبه به موضوع اینترنت و آموزش مجازی مربوط می شود.

درخواست دانشجوها برای تمدید اینترنت رایگان مثل اساتید

کاربران فارس در سامانه فارس من درخواست خود را برای «تمدید مجدد اینترنت دانشجویی» ثبت کرده اند.

سردبیر این سوژه توضیح می دهد: یکی از مهمترین چالش‌ها و موانع در مسیر آموزش‌های مجازی، هزینه بالای اتصال به اینترنت است.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل تصمیمی بر ارائه اینترنت رایگان گرفته شد؛ به طوری که تمامی آموزش‌ها از سوی استادان و دانشجویان به صورت رایگان انجام شود.

با توجه به تمدید اینترنت رایگان اساتید، دانشجویان هم خواستار تمدید اینترنت رایگان هستند

به گفته این کاربر فارس، با توجه به تمدید اینترنت رایگان اساتید، دانشجویان هم خواستار تمدید اینترنت رایگان هستند.

خندان مهر، دانشجوی یک دانشگاه آزاد اسلامی در این باره به خبرنگار فارس، گفت: با چه منطقی اینترنت برای دانش آموزان، معلم ها و استادان دانشگاه و حوزه رایگان است اما دانشجوها باید هزینه اینترنت بدهند؟ چرا وزارت ارتباطات اینترنت معلم ها و استادان را تمدید کرد اما اینترنت دانشجوها نباید تمدید شود؟ در حالی که درس دانشجوها به مراتب از دروس دانش آموزان سنگین تر است.

دانشجوی دیگری می گوید: بهتر بود که وزارت ارتباطات از ابتدای سال تحصیلی جاری یک بسته ۹ ماهه را برای کل ارائه می کرد تا دغدغه اینترنت در پایان ترم و آغاز ترم جدید را نداشته باشیم.


اینترنت آموزش مجازی برای دانش آموزان و معلم ها رایگان است

ماجرای تمدید اینترنت رایگان اساتید چه بود؟

اما چه شد که وزارت ارتباطات، اینترنت رایگان اساتید را تمدید کرد و آیا این امکان برای دانشجویان هم وجود دارد؟

در ترم قبل اساتید یک بسته اینترنتی داشتند که در مهرماه ۹۹ فعال شد و تا اسفندماه ۹۹ قابل استفاده بود.

به این ترتیب با آغاز ترم دوم تحصیلی دانشگاه‌ها، اساتید بسته اینترنتی نداشتند و هزینه بالای اینترنت، همواره یکی از دغدغه‌های مهم اساتید و دانشجویان برای برگزاری کلاس‌های درس بوده است.

به همین دلیل، اساتید از وزارت ارتباطات درخواست داشتند که مانند ترم قبل با اساتید همکاری کند و این ترم هم بسته جدیدی را در نظر بگیرد.

وزارت ارتباطات در پاسخ به خواسته اساتید ابتدا اعلام کرد که در تلاش برای تامین منابع مالی جدید هستیم که در صورت محقق شدن، می‌توان برای تخصیص بسته های جدید برنامه ریزی کرد.

درخواست استادان برای تمدید بسته های اینترنتی رایگان جواب داد و وزارت ارتباطات بسته ۳ ماهه جدیدی را برای آنها در نظر گرفت

کمی بعد این وزارتخانه از موافقت با خواسته اساتید خبر داد و اعلام کرد: بنابر درخواست های اساتید دانشگاه و حوزه برای تمدید بسته های اینترنت آموزش از راه دور، بسته اینترنت ۳ ماهه طی هفته آینده صرفا برای اساتید دانشگاه و حوزه روی مشخصات قبلی آنها تعریف خواهد شد.

به این ترتیب، تمدید بسته اینترنتی رایگان اساتید، دانشجوها را هم متقاضی تمدید بسته اینترنت کرده است.


کمی پیش استادان دانشگاه هم درخواست تمدید اینترنت رایگان برای آموزش مجازی را داشتند

پاسخ وزارت ارتباطات به مطالبه جدید اینترنتی دانشجوها

همچنان که خبرنگار فارس، پیش از این، مطالبه اساتید در همین رابطه را با این وزارتخانه مطرح کرده بود و پاسخ گرفته بود.

در این باره این مطلب را بخوانید: فارس من| مطالبه اساتید دانشگاه از دولت/ آیا وزارت ارتباطات اینترنت رایگان اساتید را تمدید می‌کند؟

این بار هم پیرو ثبت درخواست دانشجویان، موضوع را از مسوول مربوط در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جویا شد.

ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شروع نیمسال اول تحصیلی سال ۹۹، در راستای برقراری عدالت آموزشی و با توجه به جایگاه و اهمیت امر آموزش، بسته‌های هدیه اینترنت شش ماهه با حجم ۱۲۰گیگابایتی را برای اساتید مراکز دانشگاهی و حوزوی تعریف و این بسته‌ها از طریق فرآیند ثبت‌‌نام در اختیار ایشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که مهلت زمانی شش ماهه استفاده از این بسته‌ها به اتمام رسیده اما فرآیند ارائه آموزش مجازی در ترم جاری کماکان ادامه داشت، لذا درخواست‌های متعددی ازسوی اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولین مربوطه در خصوص تمدید مهلت استفاده از باقیمانده حجم بسته‌ها به وزارت متبوع واصل شد.


معاون وزیر ارتباطات می گوید: اینترنت فعلی دانشجوها تا پایان ترم معتبر است

وزارت ارتباطات می گوید که اینترنت ۶۰ گیگی دانشجوها از بهمن ۹۹ برای ۶ ماه فعال شده و هنوز اعتبار دارد

به گفته هاشمی، نظر به این‌که در فرآیند تعریف بسته‌ها ابتدا حجم و زمان بسته مشخص و متناسب با آن قیمت‌گذاری لازم انجام می شود لذا تمدید زمان استفاده از بسته ها میسر نبود. به همین دلیل با نظر مثبت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسته جدید هدیه اینترنت سه ماهه به میزان ۲۰ گیگ، براساس حجم تخمینی موردنیاز اساتید تا پایان ترم جاری، تعریف و در حساب کاربری اساتیدی که در مرحله قبل ثبت‌نام آن‌ها با موفقیت انجام شده بود، فعال شد.
این مقام مسوول در وزارت ارتباطات ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه عدالت آموزشی، ارائه بسته هدیه ۶۰ گیگ اینترنت دانشجویان و طلاب بود که فعال‌سازی آن از ابتدای ترم جاری (بهمن ماه) و برای مدت ۶ ماه انجام شده و باتوجه به حجم پیش‌بینی شده و مهلت زمانی برای استفاده آن (تا پایان ترم)، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول