اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خشم کشورهای اروپایی ازمقاومت مردم فلسطین

مقاومت مردم مسلمان فلسطین و رشد توان نظامی این کشور که در روزهای اخیر با رژیم اشغالگر اسرائیل مقابله می‌کند نوعی ترس را در رژیم صهیونیستی به وجود آورده که با واکنش حامیان این رژیم کودک‌کش همراه بوده است.

خشم کشورهای اروپایی ازمقاومت مردم فلسطین

خبرگزاری فارس قروه/فلسطین کشوری مسلمان و عرب زبان در شرق دریای مدیترانه و غرب قاره آسیا قرار دارد. همچنین به دلیل منابع غنی خاک، باغات فراوان، مسلمان بودن و ده‌ها ظرفیت دیگر سال‌ها است مورد طمع رژیم صهیونیستی قرار گرفته و بخش‌هایی از این کشور پهناور به اشغال صهیونیست‌ها در آمده است.

محور مقاومت نماد مشترک مردم فلسطین

مظلومیت ملت فلسطین برای تمام جهانیان به اثبات رسیده و موجب شکل‌گیری گروه‌های اسلامی در این کشور شده است. حماس یکی از گروه‌های مردمی فلسطین است که در سال‌های اخیر بارها علیه اقدامات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل ایستادگی و مبارزه کرده است.

نیروی مقاومت حماس در روزهای اخیر با حمله به برخی پایگاه‌های اسرائیل نشان داد، زمان یکه‌تازی صهیونیست‌ها به پایان رسیده است چرا که ایستادگی و شجاعت مردم فلسطین در شهرها و روستاهای کرانه باختری و داخل فلسطین اشغالی نشان از قدرت مردم مسلمان این کشور دارد. همچنین یکی‌بودن سرنوشت و همبستگی بسیار بین مردم فلسطین در سراسر این کشور یکی از نقاط مشترک فلسطینیان به شمار می‌رود که در سراسر دنیا از آن بعنوان محور مقاومت یاد می‌شود.

اقدامات مردم فلسطین در رد سیاست‌های جنایتکارانه صهیونیست‌ علیه غزه، قدس و مسجدالاقصی است که این سرزمین مسلمان را با زور و قدرت کشورهای استعمارگر مانند انگلیس و آمریکا به تصاحب خود در آورده‌اند.

فعالیت جنبش‌های مردمی قدرتمند و مستمر، تأکیدی بر پیام ملی جاودان ملت فلسطین در کرانه باختری و داخل فلسطین اشغالی است. همچنین پیام مردم فلسطین این است که زمان یکه‌تازی صهیونیستها در قدس، غزه یا هر منطقه از این کشور مسلمان به پایان رسیده است.

مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل

مقاومت مردم فلسطین در قالب جنبش‌های مختلف نظامی و مردمی در راهپیمایی‌های مختلف کشور اسرائیل را به ستوه آورده و نظامیان صهیونیست از صبح روز ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را مورد هدف قرار می‌دهند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند، درگیر شدند. در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند و اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را بمباران کردند.ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

حمایت اروپایی‌ها از رژیم کودک‌کش

این اقدام کشور مسلمان فلسطین در دفاع از حقوق و حاکمیت خود موجب خشم بسیاری از حامیان اسرائیل شده است و به جای حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین که سال‌ها است مورد حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند اقدام فلسطین را محکوم کرده و از رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت کردند، به نحوی که مسئولان کشور فرانسه رسما خشم و انزجار خود را از دولت فلسطین اعلام کردند و اجازه هر گونه راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در این کشور ندادند و آنرا ممنوع اعلام کردند. همچنین دولت آلمان حملات موشکی بی‌وقفه از نوار غزه علیه شهرهای واقع دراسرائیل(فلسطین اشغالی) را به شدت محکوم می‌کند.

اکنون مقاومت مردم مسلمان فلسطین و رشد توان نظامی این کشور که در روزهای اخیر به مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل پرداخته است نوعی ترس را در رژیم صهیونیستی به وجود آورده که با واکنش حامیان این رژیم کودک‌کش همراه بوده است.

اما رژیم صهیونیستی به خوبی آگاه است که مردم مسلمان جهان سال‌ها است حمایت خود را از مردم مسلمان فلسطین با راهپیمایی‌های مختلف اعلام کرده است و در آرزوی اقامه نماز در مسجد الاقصی هستند.چرا که جنبش‌های مردمی و نظامی فلسطین پیشرفت کرده و به زودی رژیم اشغالگر اسرائیل را از سرزمین‌های اشغالی فلسطین بیرون خواهد راند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول