اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

راهنمای چک‌لیست مراقبت و کنترل بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، «راهنمای چک‌لیست مراقبت و کنترل بیماری کرونا در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» را به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

راهنمای چک‌لیست مراقبت و کنترل بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در آستانه فرا رسیدن فصل امتحانات و با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، «راهنمای چک‌لیست مراقبت و کنترل بیماری کروناویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» را جهت اجرا، به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

 بر اساس این چک‌لیست، انجام ارزیابی از وضعیت آمادگی بهداشتی محل امتحان در روز قبل، اطلاع‌رسانی ویژه در خصوص الزامات بهداشتی برگزاری امتحانات با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی (شبکه شاد و ...،  آموزش‌های لازم برای مدیران، کارکنان، کارشناسان، والدین و نیروهای خدماتی در خصوص این پروتکل و سایر دستورالعمل‌های ابلاغ) با رعایت پروتکل‌های شرایط ویژه کرونا، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی مبنی بر اهمیت حفظ سلامت خود و دیگران بر اساس آموزه‌های بهداشتی و همچنین اعلام هشدار در ورودی‌های اصلی به‌منظور انصراف از ورود افراد علامت‌دار و مشکوک به کرونا ضروری است.

همچنین نصب پوستر و بنرهای آموزشی در تمام‌ مسیر با تأکید بر رعایت اصول فاصله‌گذاری فیزیکی و تأکید بر حفظ سلامت دیگران، نصب پوستر نحوۀ صحیح شست‌وشوی دست در تمامی سرویس‌های بهداشتی و بالای هریک از روشویی‌ها، نصب علائمی به‌منظور تعیین فاصله ایمن در محل ورود و خروج دانش‌آموزان و کارکنان، استفاده از بزرگ‌ترین فضا برای برگزاری آزمون و فضای باز در صورت امکان در مناطق گرمسیر، فاصله‌گذاری مناسب صندلی‌ها در چینش در محل امتحان (دو متر از هر طرف) و تهویه و فیلتراسیون مناسب هوا از دیگر موارد است.

استفاده از لباس و حفاظت فردی توسط کارکنان خدماتی جهت انجام نظافت و گندزدایی فضاهای مختلف در حوزه‌های امتحانی، گندزدایی تمام سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره در‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلیدهای برق و تمام وسایلی است که به‌طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود و ... به همراه امتیازات آن، به عنوان «راهنمای چک‌لیست مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» ارائه شده است.

این چک‌لیست را می‌توانید دانلود کنید:   چک لیست 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول