اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سهمیه ۶ هزار نفری واکسن ایران و کوبا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکسن کرونای پاستور پس از گذراندن موفق مراحل یک و دو کارآزمایی، امروز در مازندران وارد مرحله ۳ کارآزمایی بالینی شده است.

سهمیه ۶ هزار نفری واکسن ایران و کوبا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیدعباس موسوی با بیان اینکه واکسن کرونای پاستور که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شد پس از گذراندن موفق مراحل یک و دو کارآزمایی، امروز در مازندران وارد مرحله سه کارآزمایی بالینی شده است، گفت: هفت استان و هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور برای کارآزمایی فاز سوم این واکسن داوطلب شدند.

وی، ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل را برای اجرای این طرح ۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: شرایط شرکت در این دوره از کارآزمایی بالینی واکسن برای داوطلبان، ایرانیان گروه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال و فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای یا بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pasteurcovac.ir و یا ‹تماس تلفنی با شماره ۳۴۴۰۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبانی که دوز نخست واکسن را دریافت می‌کنند نیازی به قرنطینه ندارند، در خصوص اثربخشی واکسن پاستور هم گفت: واکسن پاستورواکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است که پس از گذراندن موفق مراحل یک و دو و دریافت کد اخلاق وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی شده و ایمنی بخشی بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه افرادی که در کارآزمایی شرکت می‌کنند، در اولویت دریافت دوز کامل واکسن کرونا قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا در فاز سوم کارآزمایی بالینی روی بیش از ۴۰ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران در ۷ استان و ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله ساری و بابل طی ۲۰ روز تزریق می‌شود و پس از ۲۸ روز دوز دوم آن نیز تزریق خواهد شد.

موسوی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن به معنای پایان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، خاطرنشان کرد: پس از تزریق واکسن نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول