اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جمع‌آوری فطریه هرمزگانی‌ها در 530 پایگاه کمیته امداد

در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مراکز نیکوکاری و مصلی‌ها آماده دریافت زکات فطریه روزه داران استان هرمزگان می باشند.

جمع‌آوری فطریه هرمزگانی‌ها در 530 پایگاه کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلیل تراهی، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن عیدسعید فطرو آرزوی قبولی طاعات و عبادات به همه هموطنان عزیز در ماه مبارک رمضان، گفت: بنابر مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا ،نماز عید سعید  فطر با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار می‌گردد که در همین راستا دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مراکز نیکوکاری و مصلی‌ها آماده دریافت زکات فطریه روزه داران عزیز می باشند.

تراهی افزود: 530 پایگاه جمع آوری زکات فطره و کفارات همزمان با برپایی نماز عید سعید فطر برای دریافت زکات فطریه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان تصریح کرد: بر اساس قانون و مصوبه شورای زکات تنها مرجع جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات مردم، دبیرخانه شورای زکات، مستقر در کمیته امداد می‌باشد و هر نهاد یا مؤسسه خیریه‌ای که در نظر دارد در این امر همکاری و مشارکت داشته باشد باید نسبت به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات استان اقدام نماید.

تراهی عنوان کرد: دبیرخانه شورای زکات استان شرایط جمع‌آوری الکترونیکی و غیر حضوری زکات فطریه را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #5*076*8877* و یا واریز نقدی زکوات و کفارات به کارت‌های ذیل اعلام نموده است:
 شماره کارت  فطریه  عام: 6037997950057480
شماره کارت فطریه سادات: 6037997950065756

بنابر این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: میزان فطریه ماه مبارک رمضان بر اساس نرخ شهر بندرعباس برای افراد با قوت غالب گندم هر نفر ۲۲ هزار تومان و افراد با قوت غالب برنج هر نفر ۷۷ هزار تومان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: مردم زکات فطره خود را از آن چیزی که بیشتر استفاده کرده اند حساب کنند هرچند می‌توانند برخی از اعضای خانواده را با قوت گندم و برخی دیگر را با قوت برنج نیز حساب کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های کمیته امداد در محل اقامه نماز برای جمع آوری زکات فطره قرار داده می‌شود، افزود: مستحب است مردم زکات فطره خود را قبل از نماز پرداخت یا جدا کنند که بعد از نماز پرداخت نمایند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول