اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های دولتی و مسکونی غزه ادامه دارد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز در حال بمباران مستمر و شدید مناطق مختلف نوار غزه و هدف قرار دادن مقرهای دولتی و مناطق مسکونی هستند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های دولتی و مسکونی غزه ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نوار غزه از صبح امروز (چهارشنبه - ۱۲ می)، شاهد حملات جنون‌آمیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است.

مقاومت فلسطین که در پاسخ به این حملات، از شب گذشته صدها راکت و موشک به سوی تل‌آویو، بئرالسبع و سایر مناطق اشغالی فلسطین شلیک کرده، اعلام کرده که برای هر سناریویی آماده است.

خبرنگار شبکه المیادین در غزه نیز تایید کرد که جنگنده‌های ارتش‌صهیونیستی طی بمباران متوالی، تمام ساختمان‌های فرماندهی پلیس را تخریب کردند.

به اعلام «ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور فلسطین در غزه، رژیم صهیونیستی، رژیم صهیونیستی بر روی بمباران دو شهر غزه و خانیونس متمرکز شده است و علاوه بر هدف قرار دادن مقرهای امنیتی نظیر مراکز پلیس، شماری از منازل شهروندان و مجمتع‌های مسکونی را نیز ویران کرده است.

 وی افزود که صهیونیست‌ها همه ساختمان‌های پلیس در نوار غزه و منطقه جنوب شرقی از شهر عرفات را بمباران و تخریب کرده‌اند. در این منطقه، ساختمان‌های پلیس، وزارت کشور، اطلاعات، اداره‌های گذرنامه، اداره آموزش و پرورش و مراکز امنیتی و حفاظتی القادسیه، المیناء، البحریة، دانشکده و مراکز آموزشی پلیس واقع شده است.

البزم همچنین گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۵۰ نوبت، استان «خان یونس» در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند و موجب زخمی شدن ده‌ها زن و کودک فلسطینی شدند.

بنا بر این گزارش، امروز منازل سه تن از فرماندهان «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفت. 

از سوی دیگر برخی منابع رسانه‌ای نیز اعلام کردند که علاوه بر جنگنده‌های صهیونیست، ناوچه‌های این رژیم  نیز به وسیله توپ‌های خود، در حال هدف قرار دادن سواحل غزه هستند.

منابع آگاه همچنین از شهادت چهار فلسطینی در جریان هدف قرار گرفتن یک خودروی غیرنظامی در نزدیکی ایستگاه «حموده» در شمال نوار غزه خبر دادند.

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح دیروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته،نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند. اما در مقابل به بمباران کور مناطق مسکونی در نوار غزه ادامه داد که با پاسخ شدید مقاومت مواجه شد و سیل موشک‌های مقاومت به سوی تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون و بئرالسبع روانه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول