اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سقز ظرفیت پیوستن به شهرهای خلاق دارد

فرماندار سقز با یادآوری سفر تاریخی رهبر معظم به کردستان، اظهار داشت: معظم‌له کردستان را استانی فرهنگی نامیدند که سقز از این حیث سرآمد است و ظرفیت‌های پیوستن به شبکه شهرهای خلاق را دارد.

سقز ظرفیت پیوستن به شهرهای خلاق دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: نبود فرهنگ تولیدمحور در حوزه فرهنگ و اقتصاد از مشکلات جدی است.

فرماندار سقز در این جلسه که با موضوع بررسی ویژگی‌های شاخص‌های فرهنگی و ارائه پیشنهاد برای قرار گرفتن سقز، صاحب و سنته در اولویت شهرهای خلاق برگزار شد، افزود: فرهنگ تولیدمحور باعث زایش و پویایی و خلاقیت در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به برکات سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، افزود: معظم‌له کردستان را به عنوان استانی فرهنگی و هنری معرفی کردند و بی‌تردید یکی از شاخص‌های اصلی شهرستان سقز برای قرار گرفتن در زمره شهرهای خلاق، بحث فرهنگ است که بایستی در جلسه‌های آینده بعد از تعیین اعضای برنامه‌ریزی شهرهای خلاق شامل مسئولان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و نماینده صنایع، راهکارها و پیشنهادهای لازم ارائه شود.

کریمیان با عنوان اینکه شهرستان سقز در حوزه‌های دیگر هم از جمله کشاورزی چون کشت گلخانه‌ای سرآمد است، ادامه داد: 300 هکتار سهمیه آب برای ایجاد گلخانه اخذ شده است که این ظرفیت، ‌زیرساخت خوبی در حوزه اقتصاد است.

وی عنوان کرد: سقز در حوزه سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده، غنی است و پیوند این دو حوزه، باعث خلق ثروت می‌شود.

رشید میرحسامی، شهردار سقز هم با اعلام حمایت از حوزه فرهنگ بیان کرد: سقز از لحاظ فضای سبز، سرآمد کردستان و استان‌های همجوار است و به زودی احداث پارک 30 هکتاری هم آغاز می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز هم بیان کرد: این شهرستان از لحاظ هنرهای نمایشی، پارچه و مد لباس و چاپ و نشر دارای ظرفیت‌های مناسبی برای معرفی به عنوان شهرخلاق است.

هیوا حاج‌محمدی افزود: قرار گرفتن شهرستان سقز در رده شهرهای خلاق، برای اقتصاد شهر، فرهنگ و هنر و گردشگری دارای مزایای ویژه‌ای است.

حجت‌الاسلام رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز هم با بیان اینکه، شبکه شهر خلاق، شامل شهرهایی است که قصد دارند تجربیات، ایده‌ها و بهترین راه‌حل‌های خود را در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر به مشارکت گذاشته و توسعه اقتصادی را دنبال کنند، بر استفاده از ظرفیت تمام صاحبنظران تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول