اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت مراکز فرهنگی در مسکن ملی باید مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن دماوند از اسفند ماه آغاز شده است، گفت: مدیران کل ملزم شدند موضوع پیوست فرهنگی در خصوص مجتمع‌های مسکن ملی را مدنظر قرار دهند.

ساخت مراکز فرهنگی در مسکن ملی باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار فارس از دماوند، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصر امروز با همراهی فرماندار دماوند در حاشیه بازدید از مسکن ملی دماوند اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر را پذیرفت که متأسفانه در این خصوص، سیاست‌های خوبی توسط دولت در سال‌های اخیر اعمال نشد.

وی گفت: با تأمین اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن در کوتاه‌ترین زمان اقدام به تعریف مشخصات فنی، دریافت نقشه و احداث ساختمان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: پروژه طرح اقدام ملی مسکن اسفند ماه در دماوند آغاز شد و با وجود مدت زمان کوتاه، شاهد پیشرفت عالی در پروژه هستیم، ما مدیران کل را ملزم به مدنظر قرار دادن موضوع پیوست فرهنگی در خصوص مجتمع‌های مسکونی کردیم، چرا که با تحویل واحدها، جمعیت زیادی ساکن خواهند شد که ممکن است موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همراه داشته باشد. 

حجت الاسلام روحانی‌نژاد تصریح کرد: اگر متقاضیان ثبت نام در طرح مذکور بیش از تعداد حال حاضر باشند، در صورت تهیه زمین توسط اداره راه و شهرسازی، ظرفیت فنی و اجرایی در بنیاد مسکن به شکل ممتاز وجود دارد و می‌تواند به راحتی پروژه‌ها را به سرانجام برساند.

وی گفت: خدمات ارائه شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنها محدود به طرح اقدام ملی مسکن نیست، صدور سند در شهرها و روستاها، اجرای طرح هادی، بازسازی و مقاوم سازی ابنیه نیز از دیگر خدمات این نهاد است و همراهی فرماندار و مسؤولان شهرستان دماوند در این راستا قابل تقدیر است.

افراد بومی در طرح اقدام ملی مسکن دماوند ثبت نام می‌شوند 

مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند نیز در این بازدید اظهار کرد: تجربه مسکن مهر و شرایط بهره‌برداری از آن ما را به سمت چگونگی ساخت انبوه مسکن ارزان و با کیفیت بالا برای مردم سوق داد و باید به گونه‌ای عمل شود که آسیب‌ها و نقاط ضعف ساخت مسکن مهر مرتفع شود.

وی گفت: ما قطعا از پروژه اقدام ملی در شهرستان دماوند حمایت خواهیم کرد و در کنار مجموعه مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهیم بود.

فرماندار دماوند با توجه به نگرانی مردم شهرستان، تأکید کرد: به اداره کل راه و شهرسازی گفته شده ثبت نام از افراد بومی و یا دارای سابقه سکونت بلندمدت در شهرستان دماوند انجام می‌گیرد تا همشهریان عزیز ما از این امتیاز بهره‌مند شوند.

حیدری ادامه داد: هدف از ساخت مسکن انبوه، صرفا ساخت و تحویل واحدها نیست، بلکه باید به فکر موضوعات فرهنگی در این مناطق باشیم و نیازهای امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را نیز تأمین کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تحویل این واحدها هدیه خوبی از سوی دولت به مردم ارائه شود، البته بهره‌برداری از واحدها به دولت آینده محول خواهد شد که موضوع مهم در این میان، خدمت به مردم است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول