اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

صباغیان: قانون گریزی بین مسئولان بیش از سایر بخش‌هاست

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه مشکل کشور در شرایط فعلی بی توجهی مسئولان به قانون است گفت: قانون گریزی در بین مسئولان بیش از سایر بخش ها است.

صباغیان: قانون گریزی بین مسئولان بیش از سایر بخش‌هاست

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، محمدرضا صباغیان عصر امروز در نشست خبری برخط با خبرنگاران استان یزد با بیان این‌که برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره در کشور ثبت­‌نام می‌­کنم اظهار کرد: دولت‌­هایی که در چند دهه بعد از انقلاب فعالیت داشتند زحمات زیادی کشیدند اما مشکلات اصلی مردم حل نشده و اگر محور فعالیت را شعار اصلی انقلاب در نظر بگیریم جای خالی عدالت احساس می‌شود.

وی با بیان این‌که همه دولت­ها در ایستگاه­‌های متوقف شدند و مردم به اهداف انتخاباتی نرسیدند افزود: در کم کردن فاصله طبقاتی موفق نبودند و معیشت مردم و کاهش فساد موفق نبودند و روز به روز شاهد افزایش نارضایتی و آسیب بودیم و رضایت مردم اخذ نشده است.

صباغیان با بیان این‌که در مقایسه با کشورهای منطقه به جایگاه خود پی­ می­بریم ادامه داد: کشور مستقلی هستیم و در منطقه به جایگاه نظامی تثبیت شده­ای رسیدیم اما به دغدغه مردم که رعایت عدالت است هنوز دست نیافته‌­ایم لذا برنامه دارم که اگر پیروز شوم قانون را محور فعالیت قرار می­دهم.

وی با بیان این‌که در کشور قانون اجرایی نشده و برای هرکاری علی­رغم وجود قانون نیاز به توسل به افراد خاصی است عنوان کرد: متاسفانه در سطح مسئولان و صاحب منصبان قانون گریزی زیادی داریم و خرابی کار در بین مسئولان است بر این اساس موفقیت حاصل نمی‌­شود و بیشتر بر اساس ضوابط کار صورت می­‌گیرد در حالیکه کشورهای دیگر اینگونه نیستند و قانون محوری فعالیت می‌­کنند.

اعمال نفوذ در بخش ­های مختلف کشور

نماینده مردم شهرستان‌­های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز با انتقاد از اعمال نفوذ در بخش‌­های مختلفی از کشور اظهار کرد: این‌که پنج شهرستان یک نماینده داشته باشد حقوق مردم زیر سوال می‌­رود و حتی در توزیع اعتبارات هم این رویه دیده می­‌شود و موجب شده تا برخی از مناطق در کشور پیشرفت چندانی نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم قانون­مداری و قانون محوری در فعالیت­‌ها افزود: ابتدا باید مسئولان قانون را رعایت کنند و متاسفانه هیچ یک از دولت‌­ها بر این شعار توجه ندارند چون اگر به این موضوع بپردازند زیر سوال می­‌روند.

صباغیان با بیان این‌که قانون گریزی اثرات منفی بر حوزه­‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور دارد عنوان کرد: کشور در حال حاضر مشکلی جز قانون گریزی ندارد و اگر به قانون و مقرراتی که داریم توجه شود بخش عمده­ای از مشکلات حل خواهد شد و رضایت مردم هم جلب می­‌شود که دین اسلام هم این موضوع را تایید می­‌کند.

وی با اشاره به این‌که بودجه کشور هم سلیقه‌­ای مصرف می­‌شود و بر مدار قانون نیست تصریح کرد: کسانی که برای ریاست جمهوری کاندید می­شوند اگر بررسی شود که قانون گریز بودند و یا بر مدار قانون حرکت کردند بهتر می­توان برای تایید صلاحیت و انتخاب از سوی مردم اقدام کرد و پیشرفت کشور را دید و از وجود کارهای چندباره نیز جلوگیری کرد.

صباغیان با انتقاد از پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی مدیران خاطر نشان کرد: اگر فعالیت‌ها بر محوریت قانون باشد نباید مردم نگران پرداخت‌های حقوق نجومی باشند و از سویی کارگران با دریافت کمترین میزان حقوق نگران معیشت و مخارج زندگی خود باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ردصلاحیت­‌ها با بیان این‌که نظر اعضای هیات نظارت متفاوت است افزود: در دور قبل هم در هیات نظارت حضور داشتم و ملاک ما برای این موضوع قانون و مقررات است و اگر کسی مشکلی مانند محکومیت و فساد داشته باشد تایید نمی­کنیم اما کاری به دیدگاه و سلایق افراد نداریم و تایید صلاحیت می­کنیم چون مبنای من قانون است و مردم باید به این افراد رای بدهند.

اجازه برخورد متکبرانه به آمریکا نمی­‌دهیم

صباغیان همچنین با اشاره به برجام و این‌که همه دولت­ها مذاکره کردند افزود: مذاکره زمانی خوب و موثر است که به انتخابات و جناح‌­ها گره نخورد و اصول اصلی رعایت شود که در دولت روحانی امتیازاتی دادند که زودتر به نتیجه برسد و همه تعهدات را عمل کردند که این اقدام از ضعف دولت بود و موجب آسیب شد، الان با تصویب قانون مجلس در مقابله با تحریم ابزاری در اختیار دولت قرار گرفت که پیشرفت کشور را رقم زد و طرف مقابل با توجه به جایگاه و قدرت کشور به میز مذاکره برگشت.

وی با تاکید بر این‌که الان همه کشور باید پشت سر رهبری بایستند و بعد از راستی آزمایی طرف مقابل به تعهدات خود عمل کنیم تصریح کرد: تا زمانی‌که مستقل هستیم و تکنولوژی هسته­ای داریم و موشک داریم در برابر آن­ها کوتاه نمی­‌آییم و اجازه برخورد متکبرانه به آمریکا نمی­‌دهیم.

نماینده مردم شهرستان­‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی باید هوشیار باشد اظهار کرد: افشای فایل صوتی وزیر خارجه اقدام نادرستی بود اما بدتر، سخنان مطرح شده در این فایل صوتی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت یارانه­‌ها با اشاره به مصوبه مجلس برای دهک­‌های پردرآمد در کشور گفت: هنوز این قانون اجرایی نشده و دولت دهک­‌های پردرآمد را حذف نکرده در حالی‌که این پول باید به دهک­های پایین داده شود از سویی یارانه‌­ایی که در حال حاضر پرداخت می­‌شود نیز کفایت نمی‌­کند و با همان عدد اولیه باقی مانده است.

صباغیان در خصوص صدور مجوز مناطق ویژه اقتصادی در دو شهرستان ابرکوه و میبد با اشاره به امتیازاتی که دارند عنوان کرد: مناطق ویژه اقتصادی در پرداخت مالیات معافیت‌­هایی دارند و در اخذ تسهیلات نیز امتیازاتی در نظر گرفته شده همچنین در حوزه واردات و صادرات از امتیازات ویژه­ای برخوردار هستند و وجود مناطق ویژه اقتصادی برای منطقه ابرکوه که کمتر از امکانات برخوردار بوده مزیتی است که توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول