اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

یک هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه مردم خراسان‌جنوبی است

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه مردم خراسان‌جنوبی است.

یک هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه مردم خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا سلم‌آبادی اظهار کرد: در عید فطر ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه‌ها و کفاره‌های مردم مؤمن و روزه‌دار خراسان‌جنوبی خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این هزار و ۳۶۴ پایگاه تعداد ۲۲۸ پایگاه در مراکز امداد در معابر و میادین شهرها، ۱۳۷ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۴۵۹ پایگاه در شورای زکات روستایی، ۲۷۳ پایگاه در مساجد و مصلی‌های نماز عید و ۲۶۷ پایگاه نیز در مؤسسات خیریه خواهد بود.

سلم‌آبادی با بیان اینکه تعداد کل پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه در سال ۹۹ هزار و ۵۳۵ پایگاه بوده است، افزود: فطریه سال گذشته ۱۵۴ پایگاه در مراکز امداد، ۱۷۲ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۳۹۰ پایگاه در شورای زکات زکات روستایی، ۳۸۱ روستا در مساجد و ۵۳۸ پایگاه نیز در مؤسسات خیریه ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی، مراکز نیکوکاری در سطح استان با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری خواهند کرد.

سلم‌آبادی به پرداخت فطریه و کفاره از طریق الکترونیکی اشاره‌کرد و افزود: مردم خیر استان با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص بیماری منحوس کرونا، نیز می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کنند و کمیته امداد زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده را در اسرع وقت در بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول