اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حاشیه های تازه برای گلدن گلوب/ تام کروز جوایزش را پس داد!

سی ان ان اعلام کرد: تام کروز به دنبال رسوایی مالی و تبعیض نژادی «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» نهاد برگزار کننده مراسم جوایز گلدن گلوب، جوایز خود را پس داد.

حاشیه های تازه برای گلدن گلوب/ تام کروز جوایزش را پس داد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، یک منبع نزدیک به این هنرپیشه روز دوشنبه به سی ان ان گفت، «تام کروز» جوایز گلدن گلوب خود را به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگردانده است.

کروز برای بازی در فیلم های «جری مگوایر» در سال ۱۹۹۷ و «متولد چهارم جولای» در سال ۱۹۹۰ و همچنین جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل برای «مگنولیا» در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بهترین هنرپیشه گلدن گلوب شد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که بحث و جدال پیرامون «HFPA» - سازمان حامی گلدن گلوب - به دلیل عدم تنوع نژادی، به ویژه بخاطر نبود هیچ عضو سیاه پوستی در این رویداد مهم سینمایی و سوالات و اتهامات مربوط به مزایای مالی برخی از ۸۷ عضو آن در تحقیقات فوریه توسط لس آنجلس تایمز مطرح شده است.

لازم به ذکر است که شبکه تلویزیونی NBC نیز روز دوشنبه اعلام کرد که برنامه مراسم گلدن گلوب را در سال ۲۰۲۲ پخش نخواهد کرد.

یکی از مقامات شبکه «ان بی سی»(NBC) به «سی ان ان»(CNN) گفت: ما همچنان معتقدیم که «HFPA»(انجمن مطبوعات خارجی هالیوود) باید متعهد به اصلاح معنادار باشد. با این حال، تغییر در این مقیاس بزرگ، به زمان و کار نیاز دارد. به همین دلیل، شبکه NBC مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۲ را پخش نخواهد کرد.

قبل از اعلام این شبکه، «اسکارلت جوهانسون» هنرپیشه مشهور هالیوودی با صدور بیانیه ای خواستار عقب نشینی جامعه سرگرمی از شرکت در رویدادهای تحت حمایت «HFPA»(انجمن مطبوعات خارجی هالیوود) شد.

وی در بیانیه ای برای ورایتی که به تأیید سی ان ان هم رسیده نوشت: به عنوان هنرپیشه ای که در یک فیلم بازی می کنیم، انتظار می رود هنرپیشه، با حضور در کنفرانس های مطبوعاتی و همچنین نمایش جوایز در فصل جوایز شرکت کند. در گذشته، این اغلب به معنای مواجهه با سوالات و اظهارات جنسیتی توسط برخی از اعضای HFPA بود که در  مرز آزار جنسیتی بودند.  این دقیقاً دلیل این امر است که چرا من سالها از شرکت در کنفرانس های آنها خودداری کردم. «HFPA» سازمانی است که توسط افرادی مانند «هاروی واینستین» قانونی شده بود تا برای شناخت آکادمی شتاب بگیرد و صنعت نیز از آن پیروی می کرد. تا زمانی که اصلاحات اساسی لازم در داخل سازمان صورت نگیرد، معتقدم زمان آن فرا رسیده است که ما از HFPA دوری گزینیم و بر اهمیت و قدرت وحدت اتحادیه های صنفی خود و کل صنعت تمرکز کنیم.


حالا تام کروز اَبَرستاره مشهور سینمای آمریکا نیز در اعتراض به عملکرد «HFPA» (انجمن مطبوعات خارجی هالیوود)، سه جایزه گلدن گلوبی را که دریافت کرده بود، به این رویداد مهم سینمایی جهان برگرداند.

تام کروز روز دوشنبه دهم ماه می هر سه جایزه گلدن گلوب اش را به اداره مرکزی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تحویل داد.

اقدام اعتراضی «تام کروز» به فاصله چند ساعت پس از تصمیم شبکه تلویزیونی «ان بی سی» برای عدم پوشش تلویزیونی مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۲ در اعتراض به عملکرد انجمن مطبوعات خارجی هالیوود صورت گرفت.

از یک سال پیش برخی خبرها حاکی از رسوایی های مالی، اخلاقی و تبعیض آمیز اعضای ۸۷ نفره «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» نهاد برگزار کننده مراسم گلدن گلوب باعث واکنش شدید اهالی هالیوود چون «اسکارلت جوهانسن» « مار رافلو» و غول هایی چون نتفلیکس، آمازون و کمپانی فیلمسازی برادران وارنر شد، نهادی که با این وجود که نام «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» را یدک می کشد اما حتی یک سیاه پوست را در میان اعضای خود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول