اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دعوت از مردم خوزستان برای منع دیدوبازدیدهای عیدانه

با توجه به نزدیک بودن عید سعید فطر، استاندار، علما و نخبگان استان هر کدام در پیام‌هایی جداگانه ضمن تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مردم خواستند که دیدوبازدیدهای عید را تعطیل کنند.

دعوت از مردم خوزستان برای منع دیدوبازدیدهای عیدانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به نزدیک بودن عید سعید فطر و روزهای پایانی ماه مبارک، استاندار، علما و نخبگان استان هر کدام در پیام‌هایی جداگانه ضمن تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مردم خواستند که دیدوبازدیدهای عید را تعطیل کنند.

رعایت پروتکل‌ها

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان نیز طی پیامی از مردم شریف استان جهت اجتناب از هر گونه بازدید و اجتماعات غیر ضروری خصوصا در ایام عید فطر و در راستای رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا دعوت کرد.

همچنین در پی دعوت استاندار خوزستان از بزرگان، علما، شیوخ و نخبگان در راستای مشارکت در امر فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و منع دید و بازدیدهای عیدانه سایر علما، شیوخ و نخبگان استان در پیام‌هایی جداگانه مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از هر گونه بازدید در روزهای آتی دعوت کردند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم خوزستان عنوان کرد: از مردم عزیز و متدین استان خوزستان تقاضا دارم که چنانچه در نماز عید فطر شرکت می‌نمایند، ضمن توصیه به ادای فریضه مهم زکات فطریه، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و سرلوحه قراردادن توصیه‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: از منظر دین، رعایت بهداشت عمومی، فردی، اجتماعی و محیطی برای حفظ جان خود و دیگران و مبارزه با آلودگی‌های ویروسی واجب شرعی است و سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی در رعایت بهداشت اگر موجب ابتلای عده‌ای و فراگیر شدن آن شود، ضمان آور است.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: توصیه می‌شود ضمن اجتناب از دیدوبازدیدها و دورهمی‌های دسته‌جمعی در این عید شریف، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های  مسؤولان  بهداشت و درمان استان نیز اهتمام ویژه به عمل آید.

پیک آینده

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان نیز در رابطه با اهمیت منع دیدوبازدیدها بیان کرد: خوشبختانه با همت مردم، کادر بهداشت و درمان و مسؤولان هم اکنون در مسیر کاهشی این بیماری هستیم اما با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر نگران کاهش رعایت پروتکل‌ها می‌باشیم.

وی افزود: خریدها و دیدارهای عیدانه میتواند دوباره منجر به پیک آینده و روند افزایشی بیماری شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در شرایط پاندمی این دید و بازدیدهای عیدانه به جای شادی، پیام‌آور بیماری، مرگ و عزا هستند و امیدواریم بانوان نخبه نسبت به آگاه‌سازی مردم در خصوص خطر این مراودات به ما کمک نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول