اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۳۰ هزار نفر در همدان علیه کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر را در استان واکسینه کردیم و به عنوان پایلوت کشوری فاز سوم تزریق واکسن پاستور در کشور هستیم گفت: در خردادماه و تیرماه واکسیناسیون گسترده‌ای در سراسر کشور خواهیم داشت.

۳۰ هزار نفر در همدان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رشید حیدری‌مقدم عصر امروز در شورای اداری استان با حضور رییس قوه قضاییه اظهار کرد: اگر بخواهیم اپیدمی کرونا را به شکل گسترده در نظر بگیریم، بحران کرونا دو اتفاق را رقم زد یکی اینکه بشر را دوباره به خدا برگرداند و دومی اینکه بهداشت دنیا را یکسان کرد.

وی با بیان اینکه در پیک اول کرونا در همدان  ۴۲۵ نفر به این ویروس مبتلا شدند افزود: در پیک دوم ۶۳۰ نفر، در پیک سوم یک‌هزار و ۲۵۰ نفر و در پیک چهارم یک‌هزار و ۴۵۰ نفر در استان مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه همدان مرجعیت پزشکی غرب کشور را دارد افزود: ۱۸ تا ۲۵ درصد بیمارانی که در همدان درمان می‌شوند از استان‌های همجوار هستند و هیچ بیماری نبوده که خدمتی به او ارائه نشده باشد.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری موج به موج تعییر می‌کند و استراتژی ما نیز باید تغییر کند بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت ۱۴۰ تخت آی سی یو به بیمارستان‌های استان اضافه شد که در بحران کرونا به ۲۹۰ تخت ای سی یو افزایش دادیم.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه تاکنون۳۰ هزار نفر را در استان واکسینه کردیم و به عنوان پایلوت کشوری فاز سوم تزریق واکسن پاستور در کشور هستیم گفت: در خردادماه و تیرماه واکسیناسیون گسترده‌ای در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور در حال دچار به بحران جدی از نظر فقر ژنتیکی افراد هوشمند است گفت: اکنون یا شاهد خروج نخبه‌ها از کشور هستیم یا اینکه تمایل به خارج شدن دارند که هرچه دیرتر فکری برای این قضیه کنیم، به ضرر ماست.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول