اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چه خبر از انتخابات در استان سمنان؟

فضای انتخابات کم‌کم در سراسر کشور و استان سمنان داغ می‌شود و خبرها از تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و با رعایت کامل قانون حکایت دارد.

چه خبر از انتخابات در استان سمنان؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کم‌کم به روزهای پرشور و حال انتخاباتی نزدیک می‌شویم و فضای انتخابات کم‌کم در سراسر کشور و استان سمنان داغ می‌شود؛ کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری این روزها یک به یک اعلام آمادگی می‌کنند و فضای رسانه‌ها به سمت اخبار انتخاباتی میل کرده است.

خبرها در استان سمنان هم از تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و با رعایت کامل قانون حکایت دارد؛ مسؤولان استان سمنان خود را آماده می‌کنند تا رقابتی در نهایت دقت و سلامت برگزار شود و مردم به‌راحتی بتوانند به گزینه‌های موردنظر خود رأی دهند.

مسؤولان برگزارکننده انتخابات تلاش دارند تا فضا را به سمتی ببرند که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حاصل شود و در این راه، برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود.

توجه به حضور حداکثری مردم در انتخابات

حبیب‌الله خجسته‌پور، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در این زمینه اظهار کرد: توجه به بحث مشارکت و حضور حداکثری مردم در کنار تأمین سلامت و امنیت انتخابات، امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در کنار بحث سلامت و امنیت انتخابات، توجه به بحث مشارکت نیز جدی است؛ بنابراین فرمانداران نیاز است تا در راستای افزایش مشارکت مردم در امر انتخابات، تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تا چند روز آینده نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر توسط هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

خجسته‌پور بیان کرد: امیدواریم تا تأیید صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای باشد تا شاهد عدم برگزاری انتخابات در شهر یا روستایی در استان نباشیم و زمینه برای حضور بیشتر کاندیداها بر اساس و مُر قانون فراهم شود.

وی اظهار کرد: در آینده در محل‌های پر رفت و آمد شهر سمنان، چادرهایی به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر با شیوه رأی دادن تمام الکترونیک و همچنین به نوعی دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در بحث انتخابات، برپا خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بابیان اینکه پوشش مخابراتی حداکثری شعب اخذ رأی در استان به‌سرعت و سلامت انتخابات کمک می‌کند، افزود: پوشش مخابراتی ما در شعب اخذ رأی در استان خوب است ولی باید تلاش کنیم تا به نقطه ایده آل و ۱۰۰ درصدی برسیم.

تا چند روز آینده نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر توسط هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها اعلام می‌شود

خجسته‌پور گفت: اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران، کتب قوانین انتخابات و تقویم زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را به‌دقت مطالعه و مورد توجه روزانه قرار دهند تا شاهد تلاش قانون مندتر به همراه سرعت بیشتر در حوزه برگزاری انتخابات باشیم.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات کشور و پیرو آن ستاد انتخابات استان، همکاران ما در استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها که به هر نحوی درگیر بحث انتخابات هستند، تحت هیچ شرایطی حق مداخله در امر انتخابات له یا علیه کاندیداها را ندارند و هرکسی که از این مهم تخلف کند، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: سایر افرادی که درگیر بحث انتخابات نیستند و به امر تبلیغات کاندیداها تمایل دارند، می‌توانند در ساعات غیر اداری و بدون استفاده از امکانات دولتی، در این خصوص اقدام کنند.

خجسته‌پور تأکید کرد: به‌صراحت در قانون انتخابات موادی را داریم که تأکید دارد تا تمامی دستگاه اجرایی در بحث برگزاری انتخابات، باید همکاری لازم را داشته باشند و بر همین اساس در استان نیز دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا بر اساس آمار اعلامی فرمانداری‌ها، نسبت به تأمین خودرو و وسیله نقلیه اقدام کنند.

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر سمنان

سیدعباس دانایی، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان هم اظهار کرد: پیگیری‌ها و اقدامات در خصوص برگزاری هرچه بهتر انتخابات و مشارکت و حضور حداکثری مردم در استان توسط ستاد انتخابات استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان برای انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان تاکنون قطعی شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان بابیان اینکه ۴۴۷ دستگاه ویژه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک به استان واگذار شده است، افزود: در سه شهر شاهرود، دامغان و گرمسار نیز پیگیری‌ها برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای اسلامی شهر توسط رئیس ستاد انتخابات استان و استاندار انجام شده است.

دانایی گفت: آمادگی لازم برای انجام اقدامات متناسب در صورت موافقت با برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سه شهرستان مذکور وجود دارد.

پوشش مخابراتی حداکثری شعب اخذ رأی در استان به‌سرعت و سلامت انتخابات کمک می‌کند

وی بیان کرد: تهیه اقلام بهداشتی و تجهیزات لازم برای شعب اخذ رأی ویژه تمام استان به‌صورت متمرکز توسط ستاد انتخابات استان انجام شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات کشور، تمامی کارکنان استانداری، فرمانداری و بخشداری‌های استان که به‌صورت مستقیم با ستاد انتخابات استان همکاری داشته و عضو ستاد هستند و سایر افرادی که در روند برگزاری و اجرای انتخابات دخیل هستند، حق تبلیغات له یا علیه هیچ کاندیدایی را ندارند.

پوشش حداکثری شعب اخذ رأی؛ در اولویت

علی‌اکبر معنوی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان هم اظهار کرد: پوشش حداکثری شعب اخذ رأی استان و افزایش گستره این مهم، از اولویت‌های این کمیته و ستاد انتخابات استان است. با انجام این مهم می‌توان اطلاعات برخط و به لحظه را در روز اخذ رأی دریافت کرد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان عنوان کرد: اولویت ما برقراری ارتباط در روز اخذ رأی بر روی بستر سیم‌کارت است و باید پوشش تلفن همراه در شعب اخذ رأی روز انتخابات را افزایش دهیم.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان برای انتخابات شورای شهر قطعی شده است

معنوی بابیان اینکه شعباتی که در سنوات قبل مشکل پوشش تلفن همراه و اینترنت داشتند احصا و به مخابرات گزارش شده است، افزود: برآورد پوشش ۹۹ درصدی در شعب اخذ رأی در روز رأی‌گیری را در انتخابات پیش رو برای استان داریم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از اعتبارات USO پوشش روستاهای دارای جمعیت بالا را برقرار کنیم.

معنوی بابیان اینکه فرمانداران در خصوص انبارش و نگهداری تجهیزات مرتبط با انتخابات دقت لازم را داشته باشند، افزود: دوره آموزشی ویژه مربیان برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سطح کشور در حال برگزاری است.

افزایش شعب اخذ رأی در دامغان

مهدی بندرآبادی، فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دامغان گفت: تمامی اقدامات بر اساس روزشمار انتخابات در شهرستان دامغان و با همکاری و تعامل ستاد انتخابات و هیئت نظارت شهرستان در حال انجام است.

وی بیان کرد: پنج شعبه روستایی و پنج شعبه شهری به مجموع شعبات اخذ رأی شهرستان دامغان اضافه شده است.

فرماندار دامغان اظهار کرد: کمیته‌های استانی پشتیبانی خوبی داشته و دارند و مشکلی در خصوص اجرای موارد مرتبط با انتخابات در شهرستان نداریم.

بندرآبادی گفت: اقداماتی ویژه انتخاب و چینش اعضای شعب اخذ رأی در دستور کار ستاد انتخابات شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: امیدواریم انتخاباتی با مشارکت حداکثری بیش از هر زمان داشته باشیم تا در حل مشکلات منطقه‌ای و کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

لزوم توجه به آموزش دست اندرکاران انتخابات

عبدالرضا میقانی، فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: در این دوره نسبت به دوره قبل انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مهدی‌شهر، در حوزه شهری ۱۸ درصد و در حوزه روستایی نیز ۴ درصد افزایش ثبت‌نام متقاضیان را داشتیم.

وی گفت: از مجموع ۸۴ نفر ثبت‌نامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرستان مهدی‌شهر، ۱۰ نفر خانم و مابقی را آقایان تشکیل دادند.

فرماندار مهدی‌شهر عنوان کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر، به ازای هر کُرسی، چهار و نیم نفر کاندیدا برای انتخاب وجود دارد.

میقانی تأکید کرد: نیاز است تا با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، تدبیری ویژه در خصوص بحث آموزش انتخابات اتخاذ شود.

کمبودها برطرف می‌شود

ابوالفضل صفاخواه، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری و عضو کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: ملزومات ویژه شعب اخذ رأی در استان تهیه شده و رفع نواقص نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از ابتدای شروع کار و روند برگزاری انتخابات در استان، بحث وسیله نقلیه و وسیله ایاب و ذهاب و انتقال صندوق‌های الکترونیکی توسط کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انجام شد.

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری سمنان بیان کرد: در دوره‌های گذشته انتخابات، فرمانداری‌ها نسبت تهیه و تأمین وسایل نقلیه از محل دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها اقدام می‌کردند.

صفاخواه گفت: فرمانداری‌ها نیاز خود برای بحث وسیله نقلیه و ایاب و ذهاب برای انتخابات پیش رو را احصاء و اعلام کنند.

وی افزود: تقاضا داریم در انتخابات پیش رو نیز این مهم توسط فرمانداری‌ها و از محل دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام شود، ضمن آنکه نواقص و کمبودها را از استان برطرف می‌کنیم.

مشارکت حداکثری؛ اولویت نخست

به‌هرحال، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو یک اصل اساسی است و همه باید کمک کنند تا زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در این رویداد مهم سیاسی در استان سمنان فراهم آید.

برگزاری دقیق و سالم انتخابات، خواست مردم از مسؤولان است تا همچون همیشه شاهد ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول