اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن و فلسطین: قدس خط قرمز است

وزرای خارجه فلسطین و اردن بر ضرورت اقدام فوری و موثر جامعه جهانی برای توقف تجاوزات ضدبشری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجدالأقصی تأکید کردند.

اردن و فلسطین: قدس خط قرمز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی‌ خود، اوضاع قدس و مسجدالأقصی را بررسی کرد.

الصفدی و المالکی تأکید کردند که قدس و اماکن مقدس خط قرمز است و تجاوزات اسرائیلی‌ها نقض آشکار قانون بین‌المللی، تحریک احساسات دو میلیارد مسلمان و جنایتی است که باعث شعله‌ور شدن درگیری می‌شود و منطقه را به سمت بحران بیشتر سوق می‌دهد.

طبق گزارش وبگاه «عمون»، وزرای خارجه اردن و فلسطین گفتند که رژیم صهیونیستی مسئول حوادث خطرناکی است که در قدس اشغالی رخ می‌دهد.

الصفدی تأکید کرد که اردن بنابه دستور «عبدالله دوم» شاه اردن تمام امکانات خود برای حمایت از قدس و اماکن مقدس و هویت عربی، اسلامی و مسیحی و وضعیت تاریخی این مکان مقدس استفاده خواهد کرد و با تجاوزات اسرائیل مقابله می‌کند.

الصفدی و المالکی همچنین بر استمرار اقدامات مشترک برای حمایت از حق فلسطینیان در محله شیخ جراح و ممانعت از کوچاندن آن‌ها تأکید کردند.

وزرای خارجه اردن و فلسطین با اشاره به این که اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر مسئول حمایت از حقوق فلسطینیان در خانه‌هایشان است، هشدار دادند که کوچاندن فلسطینیان از محله شیخ جراح یک جنایت جنگی، نقض قانون بین‌المللی، توافقنامه ژنو و کنوانسیون لاهه است.

دو طرف همچنین آمادگی برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عربی در هفته آینده درباره اوضاع قدس را بررسی کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول